آموزش و ترفند

نحوه پشتیبان گیری کامل از تلگرام

تلگرام یکی از شبکه های اجتماعی و پیام رسان است که سیستم ذخیره سازی ابری در سرور های خود را دارد. به این صورت که شما با هر دستگاه دیگری روی اکانت خود وارد شوید می توانید به اطلاعات تلگرامی خود دست پیدا کنید. در این مطلب پشتیبان گیری کامل از تلگرام را به منظور جلوگیری از پاک شدن اطلاعات در زمان فیلترینگ آموزش خواهیم داد.

گزینه save telegram chat history

پشتیبان گیری از تلگراماین گزینه یکی از افزونه های گوگل کروم به شمار می رود و می توانید با استفاده از آن به صورت کامل از تلگرام خود بکاپ بگیرید کافی است که به بازارچه افزونه های گوگل کروم سر بزنید.
پس از دریافت افزونه از طریق نسخه وب تلگرام (به آدرس https://web.telegram.org) وارد اکانت تان شوید. در این مرحله روی هر کانتکت یا گروهی که می خواهید تاریخچه چت هایش ذخیره شود، کلیک کرده و نهایت افزونه را باز کنید؛ بسته به تعداد پیامی که نگه می دارید، پروسه ذخیره کردن مدتی طول می کشد.

پرینت گرفتن از گفت و گو ها

پشتیبان گیری از تلگرامباید برای استفاده از این روش ابتدا نسخه وب تلگرام را تهیه کنید و دوم این که از مرورگری استفاده کنید که بتواند فرمت پی دی اف بخواند، مثل کروم. روش های زیر را دقیقا اجرا کنید:
۱ – هر مخاطب یا گروهی که مد نظرتان است انتخاب کنید
۲- روی منو مرورگر (سه خط بالا، سمت راست) کلیک نمایید
۳ – Print را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی برای تان باز شود
۴ –  در این قسمت، بخش Destination را به Save as PDF تغییر دهید و گزینه های Background graphics و Selection only را فعال کنید.
۵ – در نهایت Save را بزنید تا چت ها در فرمت فایل پی دی اف ذخیره شوند
از گزینه ۳ به بعد احتمالا در مروگرهای مختلف سیستم های متفاوتی را می بینیم از طرفی می توان از این روش برای ذخیره سازی پیام های سکرت چت نیز استفاده کرد. چون برخلاف پیام های عمومی، سکرت چت ها فقط در همان دیوایسی که گفت و گو را آغاز کرده اید نمایش داده می شوند.

پشتیبان گیری از مخاطبین در تلگرام

پشتیبان گیری از تلگرامیکی از برنامه هایی که می توانید با استفاده از آن، مخاطبین تلگرام خود را پشتیبان گیری کنید، contact Excel است که روی Excel می نشیند و عملیات پشتیبان گیری از تلگرام را انجام می دهد.
در حالت عادی، Contact to Excel تمام مخاطبین موبایل را ذخیره می کند. اما اگر می خواهید تنها کانتکت های تلگرام را نگه دارید، راه خیلی سخت تری پیش رو خواهید داشت. در روش دوم ابتدا باید به آدرس contact/setting/export بروید، از مخاطبین خود یک نسخه پشتیبان بگیرید و سپس در موبایل آن ها را ذخیره کنید.
در این مرحله باید وارد قسمت contact/setting/contact to display شوید. در اینجا اگر مخاطبین تان در سیم کارت ذخیره شده بودند، تیک sim card را بزنید و در صورتی که آن را روی مموری سیو داشتید تیک device را بزنید. سپس به بخش مخاطبین برگردید و تمام کانکت ها را پاک کنید.
در این روش نباید نگران از دست رفتن مخاطبین باشید چرا که از قبل پشتیبان گیری را انجام داده اید و مخاطبین غیر از برنامه های تلگرام و سایر برنامه های ارتباطی را پاک کرده اید. بنابراین حالا می توانید کانتکت های تلگرام را به عنوان مخاطبین پیش فرض انتخاب کنید.
حالا در قسمت contact/setting/contact to display تیک تلگرام را بزنید. دوباره به contact/setting/export رفته و از کانکت های تلگرام حالا یک نسخه پشتیبان بگیرید. به contact/setting/export and import بروید و روی گزینه import کلیک نمایید تا فایلی که از مخاطبین تلگرام پشتیبان گرفته بودید را برگردانید.
حال با استفاده از برنامه contact Excel می توانید پشتیبان گیری را انجام دهید. در اینجا به contact/setting/export and import بروید و فایلی که از آن ابتدا بکاپ گرفتید را انتخاب کنید.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا