اخبار

نرم افزاری که اطلاعات کاربران اینستاگرام را به سرقت میبرد

امروز اپل و گوگل و نرم افزاری جانبی که برای اینستاگرام توسعه داده شده بود را حدف کردند. این اپلیکشین نام کاریری و پسورد کاربران را می زدید که به تازگی از روی گوگل پلی استور و اپ استور حدف شده است.
اپل و گوگل چندی پیش، یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن های جانبی اینستاگرام را از روی فروشگاه های خود حدف نمودند. این اپلیکیشن نام کاربری و پسورد کاربران را می دزدید و ظاهرا بدون اجازه  ی این افراد پست هایی را منتشر میکرد. این اپلیکیشن مستقل از اینستاگرام، InstaAgent نام دارد که اطلاعات حساب کاربری کاربران را ذخیره میکرد و به سروری ناشناخته منتقل میساخت. این موضوع توسط یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن های iOS با نام David L-R کشف شده است که با یک نگاه به کد های این برنامه متوجه این موضوع شد.
خبر این اکتشاف را وی در توییتر خود پست کرد و بلافاصله گوگل دست به کار شد و اپلیکیشن یاد شده را از پلی استور حدف نمود. پس از آن اپل دست به کار شد و تقریبا چند ساعت بعد از انتشار این پست اپلیکیشن InstaAgent از اپ استور هم پاک شد. پیش از این موضوعات، اینستاگرام عنوان کرده بود که کاربران از اپلیکیشن های مستقل این چنینی استفاده نکنند و اطلاعات شخصی شان را در اختیار این نوع اپ ها قرار ندهند. اما اپلیکیشن هایی همانند InstaAgent با توجه به قابلیت هایی که دارند کاربران زیادی را به سمت خود جذب میکنند.
InstaAgent امکانی را ارائه میکرد که به جمله ی چه کسی پروفایل شما را دیده است معروف میباشد. در حال حاضر اپلیکیشن های زیادی قابلیت ها مشابهی را به کاربران ارائه میدهند  نیمتوان به طور کامل به آن اعتماد نمود. با توجه به اینکه تعداد طرفداران این نوع از اپ ها در ایران زیاد است پس باید شاهد به سرقت رفتن اطلاعات تعداد زیادی از کاربران باشیم. پیشنهاد میکینم که اگر شما از InstaAgent استفاده میکردید هر چه سریع تر پسورد خود را تغییر دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا