اخبار

نرم افزار جدید نورتون هک WiFi را غیر ممکن می کند

امروزه به اشتراک گذاری تجربیات لحظه ای تعطیلات تابستانی خود در شبکه های اجتماعی به اندازه به همراه داشتن کرم های ضد آفتاب اهمیت دارد. و البته، به دلیل هزینه های نجومی اینترنت های موبایلی، بسته به مکان انتخاب شده برای تعطیلات، اکثر ما به دنبال وای فای رایگان هستیم. اما اتصال به یک شبکه می تواند به معنای به اشتراک گذاری چیزهای خیلی خیلی بیشتری از یک قلعه شنی کودکانه یا کوکتل مارگاریتای عالی باشد، حتی اگر این وای فای مورد نظر با رمز عبور محافظت شده باشد.
فِران روش، معاون اجرایی واحد تجاری نورتون در همین ارتباط می گوید ما می دانیم بسیاری از مصرف کنندگان اعتقاد دارند که استفاده از یک رمز عبور برای دسترسی به وای فای عمومی به معنی امنیت اطلاعات آنها است، اما این الزاماً درست نیست.
به همین دلیل، شرکت Norton برای کمک به امن نگه داشتن اطلاعات با ارزش کاربران در حال عرضه یک نرم افزار غیر رایگان جدید به نام Norton WiFi Privacy است. راش در ادامه می افزاید این نرم افزار به محافظت از اطلاعاتی مانند رمزهای عبور و شماره های کارت های اعتباری کمک می کند و از دسترسی هکرهایی که ممکن است در همان شبکه به استراق سمع مشغول باشند جلوگیری می کند.
این نرم افزار که برای iOS و اندروید در دسترس است، اگرچه نیاز به حق اشتراک سالانه ۲۹٫۹۹ دلار دارد، اما دارای پشتیبانی داخل نرم افزاری ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است. همچنین این شرکت قابلیت های جدیدی را در ماه های آتی به آن اضافه خواهد کرد، مانند پشتیبانی و محافظت برای کامپیوترهای شخصی و دستگاه های Mac.
وقتی مردم در تعطیلات هستند، در حالی که اقدامات احتیاطی معمول برای اموال فیزیکی خود را انجام می دهند، اما توجه چندانی به اموال دیجیتالی خود ندارند و این جای نگرانی دارد.
بر طبق آخرین گزارش Wi-Fi Risk شرکت Norton، پاسخ های بیش از ۹ هزار بزرگسال که به طور دائم از وای فای در محل کار و در هنگام استراحت استفاده می کنند را جمع آوری کرده است، به طوری که ۶۱ درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی تصور می کنند که اگر یک شبکه وای فای دارای رمز عبور باشد پس اطلاعات آن ها ایمن است.
بیش از نیمی از پاسخ دهنگان آمریکایی در هنگام اتصال به یک شبکه وای فای ناامن به حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی وارد شده اند و یک پنجم از آنها اجازه دستیابی به اطلاعات مالی یا بانکی خود را صادر کرده اند.
با این وجود، اگر شما نمی توانید بدون گوشی همراه خود به تعطیلات بروید، چه این نرم افزار را داشته باشید و چه نداشته باشید، لازم است برخی اقدامات ایمنی را انجام دهید.
شگفت زده نشوید
برخی از شبکه های وای فای ممکن است کاملاً ساختگی باشند و صرفاً برای سرقت اطلاعات ایجاد شده باشند. از تحقیق درباره قانونی بودن یک شبکه هراس نداشته باشید.
خروج
قبل استفاده از یک وای فای رایگان مطمئن شوید که از تمام نرم افزارها خارج شده اید.
فقط مرور کنید، خرید نکنید
حتماً از یک مرورگر استفاده کنید، از سایت هایی که نیازمند ورود هستند بازدید نکنید و فقط از سایت هایی که می دانید قانونی هستند بازدید کنید، قبل از کلیک بر روی هر لینک تامل کنید.
هزینه پرداخت کنید
اگر مجبور هستید تا به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشید هزینه های رومینگ را بپذیرید و عملیات مالی خود را از طریق اتصال ۳G یا ۴G/LTE انجام دهید.
به روز باشید
مطمئن شوید که تمام نرم افزارها و سیستم عامل ها کاملاً به روز باشند، اگر از یک گوشی اندروید استفاده می کنید مطمئن شوید که نرم افزار آنتی ویروس آن در حال اجرا باشد.

 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا