اخبار

نسخه جدید مترجم مایکروسافت قادر به ترجمه متن داخل تصاویر است

در تازه‌ترین نسخه اندرویدی اپلیکیشن مترجم مایکروسافت (Microsoft Translator) ویژگی جذاب ترجمه متون داخل تصاویر اضافه گشته است. علاوه بر آن اگر سیستم شما از اندروید مارشمالو بهره می‌برد، دیگر نیازی به خارج شدن از عکس نخواهید داشت و ترجمه مستقیماً بر روی تصویر انجام خواهد شد.
 
نسخه جدید مترجم مایکروسافت
 
روزگاری برای ترجمه یک متن از کتاب‌های فرهنگ لغت استفاده می‌شد. اما حالا دیگر با گذشت زمان ترجمه یک نوشته از یک زبان به زبانی دیگر ساده‌ترین کاری است که هر اپلیکیشن مترجمی از پس آن بر خواهد آمد. اما این همه کارایی برترین اپلیکیشن‌های مترجم نخواهد بود.
ویژگی‌های خاص دیگری نیز وجود دارند که هر کدام می‌تواند به ترجمه افراد کمک کند. به عنوان مثال ترجمه یک نوشته موجود در تصویر (که البته مترجم گوگل چند سال است به آن مجهز است) از قابلیت‌های رایج این دست اپلیکیشن‌ها نخواهد بود و تنها معدود اپلیکیشن‌هایی هستند که از آن بهره می‌برند.
از مایکروسافت خبر می‌رسد که بالاخره نسخه اندرویدی اپلیکیشن مترجم مایکروسافت (Microsoft Translator) چنین قابلیتی را ارائه می‌کند. در تازه‌ترین به‌روزرسانی این اپلیکیشن قابلیتی اضافه شده است که می‌تواند نوشته‌های موجود در یک تصویر را خوانده و آن‌ها را به زبان‌های دیگر ترجمه کند. این ویژگی است که مترجم گوگل از آن بهره می‌برد و کارایی این قابلیت در هر دو برنامه یکسان خواهد بود.
وجود چنین قابلیتی می‌تواند فواید زیادی را برای کاربران داشته باشد. تصور کنید که به یک کشور خارجی عظیمت کرده‌اید و نمی‌توانید تابلوهای راهنمای مسیر را بخوانید. کافی است تا اپلیکیشن مترجم مایکروسافت را اجرا کرده و از طریق دوربین یک عکس از آن تابلو بگیرید. مترجم مایکروسافت بلافاصله متون موجود در آن تصویر را به زبان دلخواه شما ترجمه کرده و به عنوان یک فایل متنی بر روی تصویر قرار می‌دهد.

مترجم مایکروسافت و ترجمه لحظه‌‌‌‎ای در اندروید مارشمالو

در حال حاضر این اپلیکیشن از ۲۱ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند اگر چه تنظیم آن دست شما نیست و اپلیکیشن به صورت اتوماتیک زبان مبدأ را تشخیص خواهد داد. از دیگر قابلیت جذابی که این اپلیکیشن به همراه دارد ترجمه متون بر روی تصویر آن هم بدون نیاز به خارج شدن از صفحه است. در واقع اگر دستگاه شما به اندروید مارشمالو مجهز باشد، شما می‌توانید در عین واحد که در حال دیدن یک تصویر هستید این مترجم را فرا بخوانید و نوشته‌های موجود بر روی یک تصویر را در همان صفحه مشاهده کنید. هم اکنون می‌توانید آخرین نسخه از اپلیکیشن مترجم مایکروسافت را از طریق لینک زیر دریافت کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا