اخبار

نسل دوم اپل واچ به جی پی اس مجهز خواهد شد

شایعات درباره‌ی نسل دوم اپل واچ (Apple Watch 2) در حال طی کردن روندی منطقی است و تقریبا تمام گزارش‌هایی که از وجود قابلیت‌های جدید در این اسمارت واچ محبوب به گوش می‌رسد، قابلیت‌هایی هستند که هم با روند کاری مهندسان اپل و هم با روند توسعه‌ی دیوایس‌های پوشیدنی بازار همگام هستند.
در اپل واچ ۲ شاهد همان روند همیشگی اپل خواهیم بود، یعنی کم کردن ضخامت بدنه‌ی دیوایس به همراه افزایش ظرفیت شارژدهی باتری این محصول که البته مطمئنا این دو ویژگی با افزایش سرعت و قدرت کارکرد قسمت‌های مختلف ترکیب خواهند شد. به غیر از این موارد، شایعاتی نیز وجود داشت که به وجود قابلیت‌های ارتباطی جدید در نسل دوم اپل واچ اشاره می‌کرد تا این محصول هم همگام با ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید ویر پیش برود.
حالا با توجه به گزارشی که به تازگی منتشر شده است، مشخص می‌شود که احتمالا این قابلیت در بین گزینه‌های روی میز اپل وجود ندارد. طبق این گزارش که در خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است، گویا اپل ابتدا در نظر داشته است که قابلیت اتصال به اینترنت سلولار یا همان شبکه‌‌های موبایل ۳G و ۴G را برای نسل دوم اپل واچ ایجاد کند، اما گویا مسائلی همچون کمبود وقت کافی و موانع فنی مانع عملی شدن این تصمیم شده‌اند.
در گزارش بلومبرگ آمده است که اپل حتی برای عملی کردن این قابلیت، با تعداد زیادی از اپراتورهای مخابراتی در سراسر جهان همکاری کرده است تا بتواند قابلیت اتصال به اینترنت سلولار را برای کاربران نسل دوم اپل واچ فراهم کند، اما از آنجا که این ساعت قرار است احتمالا در کنفرانس ماه آینده معرفی شود، اپل حتی با یک برنامه‌ی زمان‌بندی فشرده هم نمی‌توانست این محصول را تا ماه دسامبر (حدود چهار ماه دیگر) آماده کند و به همین دلیل زمان کافی برای توسعه و قرار دادن این قابلیت در اپل واچ ۲ وجود نداشته است.
 
نسل دوم اپل واچ به جی پی اس مجهز خواهد شد؛ خبری از اینترنت سلولار نیست
 
اپل قصد دارد که اپل واچ ۲ را با کارایی نسبتا مستقل از آیفون عرضه کند و به دلیل این که اتصال به اینترنت سلولار می‌تواند تاثیر منفی بسیار زیادی بر روی مصرف باتری بگذارد، به همین دلیل این موضوع هم به عنوان یکی از موانع قرار دادن این قابلیت مطرح شده است. اپل حتی به دنبال ارتباطات با مصرف انرژی پایین‌تر هم بوده است، اما متاسفانه نتوانسته است گزینه‌ی مناسبی را در این حوزه پیدا کند.
گفته می‌شود که اپل برای جبران این کمبود قصد دارد که بیشتر بر روی جنبه‌ی ورزشی و سلامتی نسل دوم اپل واچ تمرکز داشته باشد و قابلیت جی پی اس، مهمترین تصمیم اپل در این زمینه خواهد بود. می‌پرسید چگونه؟ اپل واچ ۲ بر خلاف نسل اول قرار است که به جی پی اس مجهز باشد و به این ترتیب کاربرانی که از اپل واچ برای ثبت فعالیت‌های ورزشی، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و تحرکات خارج از خانه بهره می‌برند، قادر خواهند بود که مسیر طی شده را به طور دقیق بر روی نقشه مشاهده کنند و اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز با بهره گیری از این قابلیت می‌توانند با تعیین اهداف و برنامه‌های مشخص، به جهت دهی فعالیت‌های ورزشی کاربران کمک کنند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا