اخبار

نقشه فاکسکان بعد از خرید شارپ چه خواهد بود؟

پس از چهار سال تلاش بی‌وقفه بالاخره فاکسکان توانست کمپانی ژاپنی شارپ را خریده و به زیرمجموعه‌ی خود تبدیل کند، اما سؤال اصلی اینجاست که نقشه فاکسکان بعد از خرید شارپ چه خواهد بود؟
کمپانی شارپ به خاطر ساخت صفحات نمایشگر معروف است و تقریباً اکثر ایرانی‌ها با تلویزیون‌های خاطره ساز شارپ آشنایی دارند. بی‌شک اگر اخبار ما را دنبال کرده باشید از این موضوع مطلع هستید که این شارپ توسط فاکسکان به قیمت ۳۸۸٫۸۱۲ میلیارد ین معادل ۳٫۴۲ میلیارد دلار خریداری شد.
جالب است بدانید که از این مبلغی که نزدیک به ۳۹۰ میلیارد ین است ۲۰۰ میلیارد آن برای خرید بخش ساخت صفحات اولِد (OLED) در نظر گرفته‌شده است. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید هدف از خرید شارپ توسط کمپانی تایوانی چه بوده و چرا این کار را انجام داده است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که فاکسکان از پیش‌تر به دنبال راهی برای ورود به بازار پرسود صفحات نمایشگر اولِد بوده و خرید شارپ نیز باعث می‌شود تا به خواسته‌های خود برسد. در کنار اینکه شاهد روزافزون استفاده از دیوایس‌های مختلف مانند تبلت، نوت بوک‌ها، گوشی‌ها و گوشی‌های موبایل از صفحات اولِد هستیم باید قبول کرد که شارپ یکی از بهترین سازندگان صفحه‌های نمایشگر برای این دیوایس‌ها بوده و باعث شده تا انتخاب مناسبی برای فاکسکان گردد.
جدا از این مسائل، شارپ یکی از کمپانی‌هایی قدرتمند درزمینه‌ی ساخت IGZO و TFT است و به نظر می‌رسد فاکسکان علاقه زیادی به استفاده از این تکنولوژی در پنل‌های اولِد ساخت شارپ باشد.
با توجه به آنچه که در گزارشات اعلام‌شده انتظار می‌رود که از سال ۲۰۱۸ شاهد عرض‌ی صفحات اولد برای گوشی‌هایی با ابعاد کوچک باشیم و پنل‌های بزرگ‌تر که طبیعتاً برای تبلت‌ها و نوت بوک‌ها در نظر گرفته‌شده است نیز بعد احتمالاً با اندکی اختلاف نسبت به صفحات کوچک‌تر عرضه خواهند شد. با این حساب باید در سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه‌ی پنل‌های اولد آن هم در ابعاد مختلف توسط فاکسکان باشیم.
آنچه که مشخص‌شده گویا در سال ۲۰۲۱ فاکسکان به مرحله‌ای از توسعه خواهد رسید که می‌تواند ظرفیت ساخت ۳ میلیون پنل اولد داشته باشد اما چیزی که فاکسکان انتظار دارد این است که در سال ۲۰۲۵ این میزان به ۱۰٫۴ میلیون پنل برسد.
درزمینه‌ی ساخت تلویزیون گویا شارپ و کمپانی تایوانی به زمان بیشتری نیاز دارند. آن‌طور که مشخص‌شده، کمپانی تایوانی در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۱ در حدود ۲۵۲ هزار پنل تلویزیون بسازد و این مقدار را در سا ۲۰۲۵ به ۷٫۲ میلیون برساند.
شاید برای شما کمی این ارقام عجیب باشند اما می‌توان برنامه‌ریزی دقیق فاکسکان و داشتن یک هدف مشخص و برنامه‌ی معین برای ورود به بازار صفحات اولِد را مشاهده کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا