اخبار

نقش اندروید اوریو در background activity ها

یکی از امکانات جدیدی که برای اندروید ۸٫۰ یا اندروید اوریو ساخته شده است، مدیریت کامل روی background activity ها یا برنامه های پس زمینه است. با فعال کردن این قابلیت، سیستم‌عامل محدودیت‌های جدیدی برای فعالیت پس‌زمینه‌ی اپلیکیشن‌ها اعمال می‌کند. به‌صورت پیش‌فرض، این قانون برای اپلیکیشن‌هایی که برای اندروید ۸.۰ طراحی شده باشد، فعال است؛ ولی می‌توانید در صورت نیاز، آن را برای اپلیکیشن‌های قدیمی‌تر هم فعال کنید.
فعال سازی این مورد بسیار راحت است به طوری که با وارد شدن به بخش تنظیمات  و ورود به قسمت battery usage به بخش background process وارد شوید و از آنجا امکانات را فعال یا غیرفعال کنید . لازم به ذکر است که این قابلیت، برخلاف نامش، فعالیت پس‌زمینه‌ی اپلیکیشن را به‌طور کامل متوقف نمی‌کند؛ بلکه فقط دسترسی آن را به منابع دستگاه محدود می‌سازد.
باید در نظر داشتیه باشید که در اندروید اوریو این قابلیت به صورت پیش فرض برای تمامی برنامه ها فعال است تا گوشی بیش از یک حد خاص باطری مصرف نکند. در نظر داشته باشید که اگر این قابلیت را برای اپلیکیشن‌های قدیمی فعال کنید، ممکن است قسمت‌هایی از آن‌ها مثل اعلان‌ها، از کار بیفتد؛ بنابراین تنها در شرایطی که نیاز به شارژدهی بیشتر داشته باشید، از آن استفاده کنید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا