اخبار

نمایشگرهای AMOLED در حال رسیدن به سطح مالکیت نمایشگرهای ال‌سی‌دی

نمایشگرهای AMOLED در حال رسیدن به سطح مالکیت نمایشگرهای ال‌سی‌دی

AMOLED

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در حدود ۲۷٫۶ درصد از تلفن‌های هوشمند موجود در بازار در حال حاضر مجهز به فناوری صفحه نمایش AMOLED هستند و این آمار به‌شدت نزدیک به آمار صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی است که در بسیاری از دستگاه‌های دیگر یافت می‌شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان نمایشگرهای ال‌سی‌دی باید آماده از دست دادن برتری مطلق خود در بازار مصرف باشند.

لازم به ذکر است که بخش اعظمی از این دستگاه‌های مجهز به AMOLED توسط بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن‌های همراه هوشمند در جهان یعنی کمپانی سامسونگ تولید شده‌اند. این در حالی است که صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی محبوب کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی، سونی و اپل هستند. با این حال تعداد تولیدکنندگانی که از صفحه نمایش AMOLED در ساخت تلفن‌های همراه هوشمند برند خود استفاده می‌کنند در سال‌های اخیر افزایش یافته است. برای مثال کمپانی‌هایی نظیر هواوی، شیائومی، میزو و جیونی در تلفن‌های همراه هوشمند اخیر خود شروع به استفاده از این صفحه نمایش‌ها کرده‌اند که این امر در شکل‌گیری کاهش تفاوت آماری یاد شده به‌شدت موثر بوده است.

پیش از این تولید صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر بود و از سوی دیگر ساخت نمایشگرهای AMOLED به همان نسبت گران‌تر تمام می‌شد اما با گذشت زمان قیمت صفحه نمایش‌های یاد شده از نظر هزینه تولید با کاهشی بسیار شدیدی روبرو شدند که این امر به نحوی بود که قیمت آن برای اولین بار در سال گذشته میلادی کم‌تر از صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی شد.

البته مزایای صفحه نمایش‌های مجهز به فناوری AMOLED نسبت به صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی بیشتر است برای مثال کنتراست قوی‌تر و زاویه دید بیشتر از مزایای این فناوری نسبت به فناوری قدیمی‌تر یعنی ال‌سی‌دی است. به این ترتیب انتظار می‌رود که به‌کارگیری فناوری یاد شده در صفحه نمایش دستگاه هوشمند تا سه سال آینده افزایش یافته و به رقمی معادل صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی برسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا