بررسی‌ تخصصی

نوآوری به سبک هواوی Mate 10

تلفن همراه هوشمند هواوی Mate 10 را باید یکی از انقلابی‌ترین تلفن‌های ساخته شده در تاریخ همراه‌های هوشمند به‌حساب آورد و در این مقاله قصد داریم به بررسی نوآوری‌های به‌کاررفته در این دستگاه پرداخته و به آن‌ها شاره‌ای کوتاه داشته باشیم.
به صورت کلی بررسی‌های ما و اعلامیه‌های رسمی شرکت هواوی نشان از آن داشتند که هواوی Mate 10 به نوآوری‌های زیر مجهز است:
 

فناوری ارتباطی ۴٫۵G بر روی هر دو سیم‌کارت

اولین چیزی که باید درباره هواوی Mate 10 بدانید این است که این تلفن همراه هوشمند، نخستین دستگاه جهان با قابلیت ارتباط با شبکه اینترنت همراه با سرعت باورنکردنی ۱٫۲ گیگابیت است. این ارم به لطف معماری منحصر به فرد و ساختار LTE موجود در پردازنده کایرین ۹۷۰ این محصول ممکن شده است ولی استفاده از آن تنها به تلفن همراه بستگی ندارد بلکه زیرساخت‌های مخابراتی کشور میزبان نیز باید از چنین امکانی پشتیبانی کنند.
 

نوآوری به سبک هواوی Mate 10

ارتباط پایدار با سامانه موقعیت‌یاب جهانی

یکی از مواردی که در مراسم رونمایی از هواوی Mate 10 بر روی آن تاکید زیادی شده بود، سیستم هوشمند ارتباط با سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا جی‌پی‌اس بود. هواوی Mate 10 به ساختاری مجهز است که موجب می‌شود تا ارتباط دستگاه شما با این شبکه‌های موقعیت‌یاب در شرایط مختلف حفظ شود. شرکت هواوی برای نشان دادن قدرت این سیستم، به صورت همزمان چند تلفن همراه شرکت‌های دیگر را به همراه یک مدل از هواوی Mate 10 به داخل یک تونل فرستاد و در نتیجه تنها دستگاهی که همچنان به موقعیت‌یابی ادامه می‌داد و با مسدود شدن سیگنال‌ها روبرو نشده بود، این محصول بود.
 
نوآوری به سبک هواوی Mate 10

پردازنده‌ای مجهز به ساختار هوش مصنوعی

شاید بتوان هواوی Mate 10 را پدر استفاده از هوش مصنوعی در تلفن‌های همراه هوشمند به‌حساب آورد. این تلفن همراه در پردازنده خود بخشی ویژه به نام NPU دارد که در حقیقت واحد پردازش شبکه عصبی است و می‌تواند هوش مصنوعی منحصربه‌فردی را برای این مدل به همراه بیاورد. این هوش مصنوعی کاربری‌های متعددی دارد که پیش‌ازاین در یک مقاله در موبایلستان به آن پرداخته‌ایم و برای خواندن بخش اول این مقاله می‌توانید اینجا کلیک کنید و برای دسترسی به بخش دوم نیز کافی است اینجا کلیک کنید.
 
نوآوری به سبک هواوی Mate 10
نوآوری به سبک هواوی Mate 10

نوآوری به سبک هواوی Mate 10

سادگی امکان انتقال تصویر به نمایشگرهای بزرگ

معمولا برای تبدیل تلفن همراه هوشمند به یک کامپیوتر خانگی و استفاده از آن بر روی یک نمایشگر بزرگ، به دستگاه‌هایی مانند پایه Dex شرکت سامسونگ نیاز است که هزینه‌ای بسیار بالا برای کاربران به همراه دارد. با این حال یکی از مزایای ویژه هواوی Mate 10 این است که می‌توانید از درگاه یواس‌بی نوع C این دستگاه به صورت مستقیم به درگاه اچ‌دی‌ام‌آی تلویزیون یا نمایشگر خود متصل شوید و از هواوی Mate 10 به‌عنوان یک کامپیوتر خانگی استفاده کنید. برای این کار تنها به یک مبدل یواس‌بی به اچ‌دی‌ام‌آی نیاز خواهید داشت و همین امر استفاده از این محصول در این زمینه را بسیار ساده کرده است.
 
نوآوری به سبک هواوی Mate 10
 

ساختار انقلابی در تعریف رنگ نمایشگر

معمولا رنگ‌بندی دنیای کامپیوتری از سه رنگ قرمز، سبز و آبی یا به‌اصطلاح RGB تشکیل می‌شود ولی هواوی Mate 10 ساختار رنگ جدیدی را ایجاد کرده است. این ساختار رنگ، RGBW نام دارد که علاوه بر سه رنگ یاد شده میزانی از رنگ سفید نیز در تعریف رنگ‌های آن در نظر گرفته‌شده است. واحد اندازه‌گیری روشنایی نمایشگرهای تلفن همراه، نیت است و ساختار RGBW در هواوی Mate 10 موجب شده است تا نرخ روشنایی نمایشگر این محصول در مقایسه با سایر مدل‌های مرسوم در بازار به میزان ۷۳۰ نیت بیشتر باشد. البته این روشن‌تر شدن نمایشگر به قیمت بیشتر شدن مصرف باتری تمام نمی‌شود و این امر به لطف استفاده از ساختار RGBW ممکن شده است.
 
نوآوری به سبک هواوی Mate 10
 

دوربینی باقابلیت‌های متعدد

دوربین این تلفن همراه، یکی از کامل‌ترین دوربین‌های موجود در بازار مصرف است. مهم‌ترین قابلیت‌های این دوربین به ساختار هوش مصنوعی این تلفن همراه بازمی‌گردد. با این وجود کیفیت کلی این دوربین نیز بسیار عالی است زیرا دریچه دیافراگم به‌کاررفته بر روی هر دو عدسی دوربین دوقلوی ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی هواوی Mate 10 برابر با f/1.6 است که موجب می‌شود تا یک عدسی بزرگ برای عکاسی در اختیار شما باشد.
 
نوآوری به سبک هواوی Mate 10
نوآوری به سبک هواوی Mate 10
 

شارژ سریع و امن و استاندارد

هواوی Mate 10 به استاندارد بین‌المللی TUV برای نشان دادن امنیت ساختار شارژ سریع خود مجهز شده است. این استاندارد نشان می‌دهد که چندین لایه امنیتی بر روی ساختار شارژ سریع این دستگاه اعمال شده است که هر یک از این لایه‌ها موارد خطرسازی مانند ولتاژ، نوسانات جریان و حرارت باتری در هرلحظه را کنترل می‌کنند تا از آسیب‌دیدگی دستگاه به‌واسطه داغ شدن بیش‌ازحد و مواردی مانند آتش گرفتن دستگاه جلوگیری شود.
 
نوآوری به سبک هواوی Mate 10
نوآوری به سبک هواوی Mate 10

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا