اخبار

یک نوجوان ۱۰ ساله موفق به هک اینستاگرام شد

در دنیای امروزی شاید هک کردن اپلیکیشن‌های قدرتمند کار سختی باشد؛ اما قهرمان داستان ما یک نوجوان ۱۰ ساله‌ی فنلاندی به نام ژانی (Jani) است که توانسته ۱۰ هزار دلار بابت یافتن یک باگ و جلوگیری از هک اینستاگرام جایزه بگیرد.
این نوجوان ۱۰ ساله‌ی فنلاندی با هک اینستاگرام خبرساز شد. ژانی با پیدا کردن یک باگ در اینستاگرام توانست به سرور آن نفوذ کند. این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانید ژانی سه سال است که علاقه دارد در اینستاگرام برای خود یک حساب کاربری بسازد؛ اما از روی خجالت این کار را انجام نمی‌داد.
موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که یک نوجوان ۱۰ ساله که در اینستاگرام حساب کاربری ندارد توانسته یک باگ در این اپلیکیشن پیدا کند که تیم قدرتمند مهندسی فیسبوک آن را از قلم انداخته بوده است.
بعد از پیدا کردن حفره‌ی امنیتی، ژانی به اینستاگرام ایمیلی ارسال می‌کند و آن‌ها را از وجود این باگ باخبر می‌سازد. تیم مهندسی اینستاگرام نیز با ساخت یک پچ امنیتی، این حفره را برطرف می‌سازد؛ البته این تمام کاری نیست که فیسبوک، مالک اپلیکیشن اینستاگرام انجام می‌دهد.
برطبق قانونی که در فیسبوک وجود دارد، این غول نرم افزاری یک سیستم جایزه برای یافتن باگ درست کرده که به یابنده‌ی حفره‌ی امنیتی، جایزه‌ای درخور داده می‌شود.
ژانی نیز پس از یافتن باگ که احتمال هک اینستاگرام را افزایش می‌داد توانسته از فیسبوک جایزه‌ای بالغ بر ۱۰ هزار دلار دریافت کند. جالب است بدانید این نوجوان ۱۰ ساله‌ی فنلاندی در حقیقت دارای یک برادر دوقلو بوده و هر دو علاقه به یافتن باگ‌های امنیتی در نرم‌افزارها دارند؛ البته این اولین بار است که بابت یافتن یک باگ به آن‌ها جایزه داده شده است. نظر شما در مورد این خبر چیست؟
منبع :gizmodo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا