ریپورتاژ آگهی

نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر ۹

اکنون که در حال اتمام سال ۲۰۱۷ هستیم به نظر می‌رسد طراحی گوشی‌های هوشمند که حالا ۱۰ سال از تولدشان می‌گذرد باید به بلوغ رسیده باشد. آنر ۹ هواوی از آن دست گوشی‌های هوشمندی است که طراحی آن در بخش‌های مختلفی یادآور تکاملی است که در سال‌‌‌های پیشین انتظار آن را می‌کشیدیم. بگذارید در این مطلب نگاهی عمیق و ویژه به طراحی این گوشی هوشمند از برند آنر داشته باشیم.
 
آنر ۹ نسبت به نسل قبلی یک قدم تکمیلی در طراحی به حساب می‌آید. اما این تکامل چیست و ما چه معیار‌هایی برای انتخاب یک گوشی‌هوشمند زیبا داریم؟
 
امسال بسیاری از گوشی‌های هوشمند برای اینکه بتوانند از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کنند از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده‌اند. به نظر می‌رسد این آینده طراحی گوشی‌های هوشمند است. طراحی که شاسی‌های دستگاه از فلز و بدنه پشتی و رویی دستگاه از شیشه ساخته شده است. استفاده هوشمندانه‌ای که از این طراحی شده، به حداقل رساندن بخش‌های فلزی شاسی مخصوصا در کنار‌های طولی دستگاه و خمیده کردن شیشه پشتی و رویی گوشی به سمت داخل دستگاه است. همان موضوعی که اکنون در سری آنر نیز شاهد آن هستیم.
 
آنر ۹ هواوی در بخش جلویی دستگاه از نمایشگری ۵.۱۵ اینچی بهره می‌برد که در کنار‌ها به سمت داخل حالتی خمیده پیدا کرده است. این موضوع در پشت دستگاه بیشتر کار شده و لبه‌های کاملا خمیده‌ای به سمت داخل ظاهری بسیار زیبا به گوشی بخشیده و در دست گرفتن آن را بسیار لذت‌بخش کرده است. در واقع این طراحی کمک می‌کند تا دستگاه بهتر خود را در دست‌های شما جا کند و در دست گرفتن آن راحت‌تر باشد.
 
ابعاد کلی دستگاه ۱۴۷.۳ میلی‌متر طول در ۷۰.۹ میلی‌متر عرض و ۷.۵ میلی‌متر ضخامت است. آنر ۹ تنها ۱۵۵ گرم وزن دارد. کیفیت ساخت و اجزای تشکیل دهنده این گوشی از مواد باکیفیت در سطح پرچم‌داران است. به صورت کلی می‌توان این دستگاه را بهترین آنری دانست که تاکنون ساخته شده است.
 
نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر ۹
 
در حاشیه بالایی بخش جلویی گوشی علاوه بر دوربین سلفی، سنسور مجاورت و بلندگوی مکالمه قرار گرفته است. در حاشیه پایین دستگاه دو دکمه ناوبری و برگشت که در وسط دکمه خانگی همراه با اثر انگشت جای گرفته است. البته به صورت نرم‌افزاری می‌توان کاربرد‌های دیگری به این دو دکمه اضافه کرد.
 
در کناره‌های گوشی در بخش سمت راست علاوه بر دکمه‌های تنظیم صدا، دکمه قفل/بازگشایی در یک ردیف قرار دارند و در کناره سمت چپ نیز تنها درگاه وردوی سیم‌کارت به چشم می‌خورد.
 
ابعاد کلی ایجاد شده برای این دستگاه برابر با ۱۴۷.۳ میلی‌متر طول در ۷۰.۹ میلی‌متر عرض و ۷۰.۵ میلی‌متر ضخامت است. این گوشی وزنی برابر با ۱۵۵ گرم دارد.
 
طراحی چند لایه شیشه پشتی گوشی موجب شده جلوه انعکاسی این مدل در میان رقبای خود بی‌نظیر باشد، چرا که به شکل انعکاس خطی و بسیار خاص در نظر گرفته شده است.
 
آنر در گوشی جدید خود از قاب پشتی با پوشش شیشه استفاده کرده که همانند شیشه‌ای درخشنده و زیبا خودنمایی می‌کند. همچنین، در این گوشی از طراحی لبه‌های خمیده برای قاب پشتی آن استفاده شده که می‌تواند ضمن زیبایی بیشتر دستگاه، استفاده از آن را برای کاربران ساده‌تر کند.
 
نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر ۹
 
طراحی و فرآیند ساخت این گوشی در سطح بالاترین گوشی‌های هوشمند بوده و نقد خاصی به آن وارد نیست. اگر شما هم از طرفداران آنر باشید، احتمالاً پس از دیدن آنر ۹ ، عقیده خواهید داشت که این گوشی زیباترین دستگاه ساخته شده درمیان تمامی گوشی های آنر است.
 
پنل پشتی دستگاه از شیشه و فریم آن از فلز ساخته شده که در دست نگه داشتن آن را لذت‌بخش می‌کند. در حال حاضر دو رنگ خاکستری یخی و آبی یاقوت کبود در ایران قابل فروش است.
 
نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر ۹
 
آنر ۹ شبیه به نسل قبلی خود از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده که اکنون در اغلب گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار قابل مشاهده است. به لطف استفاده از شیشه و فلز، زمانی که گوشی را به حال خود برای چند دقیقه رها می‌کنید خیلی زود دستگاه گرمای خود را به محیط پس می‌دهد و سریع خنک می‌شود که در نتیجه در دست گرفتن گوشی حس خوشایندی ایجاد می‌کند.
 
طراحی این گوشی‌هوشمند نسبت به نسل قبل دو تغییر اساسی داشته که یکی از آن‌ها تغییر محل حسگر اثر انگشت از محل پشت دستگاه به بخش پایینی نمایشگر است و تغییر بزرگ بعدی ایجاد انحنا در بخش شیشه پشتی دستگاه و متمایل شدن آن به داخل است.
 
نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر ۹
 
در نمای رویی دستگاه، نمایشگری ۵.۱۵ اینچی وجود دارد که نزدیک به ۷۳ درصد از بخش جلویی دستگاه را در برگرفته است. در ظاهر جلویی دستگاه حاشیه بالایی و پایینی تقریبا بخش بزرگی را اشغال کرده و شاید در سال ۲۰۱۷ این نوع طراحی اکنون قابل قبول نیست. در حاشیه بالایی علاوه بر دوربین سلفی، سنسور مجاورت و بلندگوی مکالمه قرار گرفته است. در حاشیه پایینی نیز دو دکمه فیزیکی «برگشت به عقب» و «برنامه‌های گذشته» وجود دارند که می‌توانید عملکرد‌های دیگری را روی آن تنظیم کنید. دکمه خانگی نیز در بین این دو دکمه قرار گرفته که حسگر اثر انگشت با این دکمه ترکیب شده است.
 
نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر ۹
 
آنر تمام سعی خود را کرده تا در آخرین پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند خود از بهترین طراحی و کیفیت ساختی که می‌توانسته استفاده کند. این طراحی با اینکه بی‌نقص نیست اما از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است که در نگاه اول حتما چشم‌های شما را به خود جذب می‌کند.
 
به راحتی می‌توان آنر ۹ را با این طراحی و کیفیت ساخت در رده پرچم‌داران قرار داد. اگر دوست دارید یک گوشی با طراحی و مشخصات یک پرچم‌دار اما با قیمتی به مراتب پایین‌تر خریداری کنید، آنر ۹ می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی خرید شما باشد.
 
 
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا