اخبار

نیمی از کاربران گوشی های هوشمند برنامه هایشان را دانلود نمی کنند

درحالی که امروزه کارشناسان و تحلیل گران رشد بزرگی را برای بازار اپلیکیشن ها در آینده نزدیک پیش بینی می کنند، انتظارات همخوانی ندارند و تحقیقات جدید در این حوزه شواهد خلاف جهتی را نشان می دهد.
شرکت ComScore در طی دوره سه ماهه ای، بررسی ای را انجام داد که بر طبق آن نشان داده شد که ۴۹ درصد کاربران گوشی های هوشمند برنامه هایشان را دانلود نمی کنند که حداقل تداوم این عمل یک ماه است، البته این مدت برای صاحبان گوشی های دسته دوم بسیار بیشتر است.
علاوه بر این، شرکت ComScore به این مسئله پی برده که ۵۱ درصد کابران باقی مانده تنها ۳.۵ برنامه در ماه دانلود می کنند. جالب تر این است که با انجام یک تحقیق مشابه مشخص شد که ۱۳ درصد کاربران در بیش از نیمی از دانلود هایشان موفق به دریافت برنامه نمی شوند. این مشکل کمی غیر منطقی به نظر می رسد زیرا فرآیند دریافت برنامه ها بر روی پلت فرم ها در طول سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. همین عامل سبب شده تا آمار ۴۰ درصدی دانلود برنامه در سال ۲۰۱۴ به ۵۱ درصد برسد.
هنوز آمارهای بدست آمده دقیق و کاملا درست نیستند و در آمار بسیاری از شرکت ها تفاوت های قابل توجهی مشاهده می شود که بیشتر در آمار دانلود های ماهانه برنامه ها توسط کاربران می باشد، با تمام این وجود همه ی آمارهای بدست آمده از کم بودن میزان دانلود برنامه های توسعه دهندگان دنیای نرم افزار حاکی است.
شرایطی که امروزه برای توسعه دهندگان و تولیدکنندگان برنامه های پلت فرم های مختلف ایجاد شده است بسیار مهم و جدی است و فشار بسیاری را یدک می کشد، با این وجود برای حفظ جایگاه فضایی رقابتی ایجاد شده و همه به دنبال بهبود و کارایی بیشتر و ایده های جدید برای برنامه های خود هستند.
 
منبع : زوم تک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا