اخبار

هارد باراکودا پرو ۱۰ ترابایت فضای ذخیره‌ سازی را برای کامپیوترتان به ارمغان می‌آورد

این روزها با اضافه شدن محتواهای چند رسانه‌ای با رزولوشن ۴ کی و بازی‌هایی که هرکدام به اندازه‌ی یک درایو از هارد دیسک سیستم شما را اشغال می‌کنند، مطمئنا وجود محصولاتی نظیر هارد باراکودا پرو با ظرفیت‌هایی فراتر از ۱ و ۲ ترابایت می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران حرفه‌ای با نیازهای گسترده را برطرف کند.

این هارد از محصولات جدید کمپانی سیگیت (Seagate) است و این برند آمریکایی با تولید سه مدل مختلف از هارد باراکودا پرو (Barracuda Pro) با ظرفیت‌های ۱۰ ترابایتی، آمده است که نیاز کاربرانی که به فضای ذخیره سازی زیادی بر روی سیستم خانگی خود احتیاج دارند، پاسخ دهد. مطمئنا خیلی از کاربران در شرکت‌ها و موسسات مختلف از سیستم‌های سرور با فضاهای ذخیره سازی بسیار بالا استفاده می‌کنند، اما این موضوع بر روی سیستم‌های خانگی تا به امروز و قبل از عرضه‌ی این محصول قدرتمند از سوی این کمپانی یک محدودیت به‌حساب می‌آمد و شما محصولات چندان جالبی با این ظرفیت‌های بالا را در بازار پیدا نخواهید کرد.
کمپانی سیگیت هارد باراکودا پرو را در سه مدل مختلف عرضه کرده است که تنها یکی از این مدل‌ها مخصوص سیستم‌های کامپیوتری دسکتاپ خانگی است و این مدل دارای ظرفیتی معادل ۱۰ ترابایت است. البته به جز این ظرفیت بالا، این هارد اینترنال جدید تقریبا از هیچ قابلیت اضافه‌ای نسبت به محصولات مشابه برخوردار نیست و از هاردهای اینترنال ۳.۵ اینچی معمولی مجهز به دیسک سختی با سرعت ۷,۲۰۰RPM محسوب می‌شود.
هارد باراکودا پرو ۱۰ ترابایت فضای ذخیره‌ سازی را برای کامپیوترتان به ارمغان می‌آورد
قیمت این هارد از سوی سیگیت ۵۳۵ دلار اعلام شده است، بنابراین خریداران این محصول قبل از اقدام برای پرداخت سفارش خود، باید این موضوع را در نظر بگیرند که آیا به چنین ظرفیت بالایی واقعا احتیاج دارند و یا تنها وسوسه‌ی داشتن فضای خالی بیشتر، آنها را به سمت خرید چنین قطعه‌ی گران قیمتی کشانده است؛ البته این نکته هم قابل ذکر است که با وجود ظرفیت ۱۰ ترابایتی این هارد، خرید آن برای افرادی که داخل کیس خود فضای خالی چندانی ندارند و تنها می‌خواهند با اختصاص یکی از ورودی‌های درایو کیس خود به هارد دیسک، تمام نیازهای خود را برطرف کنند نیز به‌عنوان تنها چاره‌ی منطقی به نظر می‌رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا