اخبار

هارد دیسک جدید توشیبا تا ماه آینده وارد بازار می شود

دنیای ذخیره سازی این روز ها به سمت SSD ها رفته است. در صورتی که هنوز هم افرادی هستند که کارشان استفاده از هارد دیسک های معمولی است. توشیبا در این زمینه یک هارد دیسک یک ترابایتی ۲٫۵ اینچی عرضه خواهد کرد. این محصول باریک و ۷ میلی‌متری با نام MQ04، از رابط ساتا با پهنای باند ۶ گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه استفاده می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت سازنده در اختیار کاربران گذاشته شده، این هارددیسک دارای وزن و صدای کم است. در جدول زیر مشخصات محصول جدید توشیبا را مشاهده می‌کنید.

در این زمینه شرکت توشیبا اعلام کرد:

MQ04 یک هارد دیسک یک ترابایتی ۲٫۵ اینچی است که تنها و تها ۷ میلیمتر ارتفاع دارد. رابط ساتا با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه و سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه در کنار بافر ۱۲۸ مگابایتی و کارایی بالا در جستجوی بهینه‌ی اطلاعات، منجر به افزایش سرعت انتقال داخلی به میزان ۳۴ درصد در مقایسه با مدل پیشین این شرکت یعنی سری MQ01 با ظرفیت ۱ ترابایت شده است. همچنین، مدل جدیدتر  وزن و صدای کمتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

رسیدن به ظرفیت ۱ ترابایت به ازای هر دیسک یک موفقیت بزرگ در زمینه‌ی کارایی و قیمت تمام‌شده به شمار می‌رود و باعث می‌شود وزن دستگاه‌های پرتابل کاهش یابد. با کاهش ابعاد هارددیسک و طراحی این محصول با ارتفاع ۷ میلی‌متر، مدل جدید توشیبا یعنی MQ04، سرعت و ظرفیت قابل قبولی خواهد داشت. این ویژگی‌ها در کنار فناوری ساخت هارددیسک‌های کوچک و قیمت تمام‌شده کمتر، موفقیت بزرگی به‌شمار می‌رود.

احتمال می رود این محصول جدید تا ماه آینده وارد بازار جهانی شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا