اخبار

هدایت خودکار پورشه با هوش مصنوعی Mate 10 Pro

لندن ۲۱  فوریه  ۲۰۱۸: هواوی، رهبر فناوری در جهان، برای اولین بار توانسته است با استفاده از قدرت هوش مصنوعی یک ماشین را هدایت کند. پروژه “RoadReader” توانسته مرزهای تکنولوژی تشخیص چهره هواوی گسترش دهد و همچنین توانایی‌ یادگیری، سرعت و عملکرد دستگاه‌های دارای هوش مصنوعی خود را به آزمایش ‌گذارد.
برخلاف دیگر اتومبیل‌های بدون راننده که به‌سادگی می‌تواند موانع را شناسایی کنند، هوآوی توانسته است Porsche Panamera را به یک وسیله نقلیه بدون نیاز به راننده  تبدیل ‌کند که محیط اطراف خود را درک می‌کند. این بدان معنی است که می‌تواند بین ۱۰۰۰ عدد از اشیاء مختلف از قبیل یک گربه ، یک سگ ، یک توپ یا یک دوچرخه را تشخیص دهد و مناسب‌ترین مسیر را انتخاب کند.
پروژه Huawei RoadReader از قابلیت‌های  AI موجود در Huawei Mate 10 Pro استفاده کرده است. این دستگاه با کمک از هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور خودکار گربه‌ها، سگ‌ها، غذا و دیگر اشیا را تشخیص دهد تا به مردم کمک کند عکس‌هایی مانند یک عکاس حرفه‌ای بگیرند.
 
هدایت خودکار پورشه با هوش مصنوعی Mate 10 Pro
 
بیشتر خودروهای مستقل که در حال حاضر درحال‌توسعه هستند، به‌قدرت محاسباتی تراشه‌های ساخته‌شده توسط دیگر شرکت‌های فناوری وابسته هستند. بااین‌حال، به‌عنوان بخشی از مأموریت فعلی خود در انجام غیرممکن‌ها، هوآوی از فناوری موجود در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است و عملکرد فوق‌العاده‌ای را به‌جا گذاشته است. توانایی‌های این پروژه در حد پیشرفته‌ترین فناوری‌های طراحی‌شده فعلی است که خود دال بر اهمیت موضوع خواهد بود.
” گوشی هوشمند ما در حال حاضر در ویژگی تشخیص اشیا کاملاً برجسته هستند. ما می‌خواستیم ببینیم که آیا می توانیم در یک زمان کوتاه آن را طوری آموزش دهیم که نه تنها کنترل یک ماشین را مدیریت کند، بلکه از قابلیت‌های AI خود برای دیدن اشیاء خاص استفاده کند . این را Andrew Garrihy، مدیر بازاریابی هواوی  در اروپا گفته است و اشاره کرد که “اگر تکنولوژی ما به‌اندازه ای هوشمند باشد که این نتایج تنها در مدت زمان  ۵ هفته به‌دست آید، چه چیزهای دیگری را ممکن می شود؟”
Huawei از ۲۶ تا ۲۷ فوریه ۲۰۱۸ در نمایشگاه Mobile World Congress در بارسلونا (MWC) پروژه RoadReader را به  نمایش گذاشته  است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا