آموزش و ترفنداخبار

هشت ترفند ساده برای عکاسی بهتر با دوربین موبایل

قبل از هر چیزی باید بگوییم در قدم اول همیشه سعی کنید از برنامه دوربین پیش فرض خود گوشی استفاده کنید، فرقی ندارد که شما آیفون دارید یا گوشی اندرویدی، اپ دوربین که به صورت پیش فرض بر روی گوشی شما سوار شده است توانایی دارد که در هیچ برنامه ای نخواهید یافت و شک نکنید بهترین عکس هایی می توانید با گوشیتان بگیرید با اپ دوربین ثبت خواهد شد!
 

دوربین های خوب تعبیه شده در گوشی های هوشمند هیچ وقت دلیل نمی شود که شما یک عکاس خوب به حساب بیایید، توجه به جزییات و یادگیری اصول ساده عکاسی را برای آسان و عکس هایتان را دیدنی خواهد کرد!

در این مطلب با شما هستیم با روش های ساده ای که خواهد توانست تبحر شما در استفاده از دوربین گوشی تلفن همراهتان افزایش داده و ثبت تصاویر را بریتان کاری لذت بخش کند.

 
در ضمن همانطور که در بالا گفته شد روش های زیر برای دوربین پیش فرض گوشی های اندرویدی و آیفون است و مربوط به رام های متفرقه و یا اپ های دیگر نمی شود!
 

ylekx1yxipetf74gruin

از Grid استفاده کنید

همیشه و برای خیلی ها Grid ها یا همان خط کشی درونی تصویر در هنگام عکس برداری چیز بی فایده ایست، خب دلیل اینکه همان خیلی ها هم نمی توانند عکس های خوب بگیرند همین است، همیشه سعی کنید Grid یا همان جدول ۳ در ۳ را فعال داشته باشید و آبجکت یا شی را نزدیک به تقاطع خطوط مرکزی نگاه دارید. همین نکته به شما کمک خواهد کرد که از بهترین زاویه لنزتان تصویر و اشیاء را در عکستان ثبت کنید.
به صورت پیش فرض این خطوط در دوربین های گوشی های اندرویدی و آیفون غیر فعال است، برای فعال سازی آنها، اندرویدی ها با تپ روی منو و انتخاب Settings و سپس انتخاب Show grid in viewfinder و در iOS دنبال Photos & Camera در Settings بگردید و سپس گزینه Grids را فعال کنید.

eboamaj7vzqbqijnkart

یک تکیه گاه پیدا کنید

بسیاری از عکس هایی که با موبایل می گیریم به خاطر لرزش دستانمان خراب شده و یا محو می شوند. این مورد در عکس هایی که در فضاهای با نور کم میگیریم بیشتر به چشم می خورد، چراکه رسیدن نور به لنز در با سختی بیشتری صورت می گیرد و در نتیجه کوچکترین لرزشی توانایی لنز را به میران زیادی کاهش خواهد داد. برای حل این مشکل می توانید یک سه پایه کوچک که قیمت آنچنانی هم ندارد بخرید و البته خوب میدانیم که حمل همیشگی این ابزار و اماده کردن آن برای عکس گرفتن کار دشواری است!
همیشه سعی کنید لرزش گوشی را حین عکس برداری به حداقل برسانید، تکیه دادن به یک لیوان پر از آب و یا جعبه روی میز و خیلی راه های دیگر به شما برای ثبت یک عکس عالی کمک خواهد کرد.

hfhjvvjjyjkrcrfnity5

focus را به دلخواه انتخاب کنید

فرقی ندارد که از گوشی اندرویدی استفاده می کنید یا آیفون، این را بدانید تشخیض شما از اشیاء بدون شک ارجحیت دارد بر تشخیص خود دوربین و شما باید تایین کنید که از چه چیزی عکس میگیرید و تمرکز عکس روی چیست! تنها کافی است قبل از فشار دادن دکمه شاتر بر روی صفحه نمایش روی آبجکتی که قصد ثبت تصویرش را دارید یک بار تپ کنید تا Focus لنز شما بر روی آن گیرد.
آیفون دارها توجه کنند که با نگاه داشتن انگشتتان بر روی آبجکت ها می توانید میزان و سطح exposure را کنترل کنید که این مورد به شما توانایی ثبت عکس هایی بهتر و با وضوح بهتر را خواهد داد.

c5m8id8vxl8uehrgjh28

از دکمه شاتر فیزیکی استفاده کنید

اینکه بخواهیم زاویه دوربین را تنظیم کنیم، نور خوب باشد، لزرش نداشته باشیم و در نهایت از صفحه نمایش دکمه شاتر را یافته و روی ان تپ کنیم بدون شک کار سختی است و از دلایل اصلی لرزش دست و خراب شدن عکس ها همین نکته است. راه حل ساده است، استفاده از دکمه های فیزیکی به عنوان دکمه شاتر، توجه داشته باشید که در آیفون ها، نکسوس ها و اکثر گوشی های اندرویدی با فشردن دکمه های کم و زیاد صدا خواهید توانست در لحظه عکستان را ثبت کنید.
توجه داشته باشید که با استفاده از دکمه فیزیکی به جای لمس تصویر بر روی صفحه نمایش بدون شک خواهید توانست عکس های بهتری را ثبت کنید.
 

x0hwzr4ojplm3sac86qz

مد HDR را به صورت اتوماتیک قرار دهید

در نسخه های تازه و کنونی دستگاه های اندرویدی و تمامی آیفون ها گزینه HDR یا High Dynamic Range وجود دارد، به آسانی می توانید با فعال کردن گزینه HDR در کنار صفحه نمایش در برنامه های دوربین تمام گوشی ها از این امکان استفاده کنید و عکس هایی با نور و رنگ امیزی و جلوه بیشتر ثبت کنید. توجه داشته باشید که High Dynamic Range در دوربین گوشی های موبایل کارش ساده است، سطوح زیادی تیره و زیادی روشن را بالانس کرده و تصویر شما را دیدنی تر خواهد کرد.
فقط توجه داشته باشید این امکان با لرزش دست شما بی فایده است، حتما حتما سعی کنید لرزش دوربین را به حداقل برسانید تا تفاوت در عکاسی با HDR را متوجه شوید.

md3qb70bzvniaedi00av

از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید.

توجه داشته باشید که برای انداختن یک عکس خوب حتما باید از نور به بهترین حال ممکن استفاده کنید، نور طبیعی هم تمام ویژگی هایی که مدنظر هست را دارد. اجسام و آبجکت ها را روبروی نور قرار بدهید و خودتان هم در مسیر نور یا با زاویه از آن بایستید تا بتوانید بهترین عکس ها را ثبت کنید. از عکس گرفتن از آبجکتی که پشت به نور قرار دارد بپرهیزید چرا که تمامی جزییاتش را به خاطر نور زیاد پس زمینه اش از دست خواهی داد!

daz0y5vggtqijhf72ujr

burst را همیشه فعال نگه دارید.

اپ دوربین تعبیه شده در اندرویدی ها و iOS هر دو به صورت پیش فرض توانایی عکاسی با امکان burst (با این امکان در لحظه چندین عکس به صورت رگباری ثبت خواهد شد) را پشتیبانی می کند. اگر شک دارید که می توانید با یک بار فشردن شاتر و عکس گرفتن تصویر مورد نظرتان را ثبت کنید یا خیر حتما از این حالت استفاده کنید. از چندین عکسی که ثبت می شود مسلما یکی آن عکسی خواهد بود که مدنظر شماست. توجه داشته باشید که عکس های اضافی را حتما حتما حذف کنید!
در iOS و در اندروید تنها با فشردن مداوم دکمه شاتر خواهید توانست به صورت رگباری عکس بگیرید، البته در بعضی از گوشی های اندرویدی این امکان در قسمت Setting در دسترس شماست و می توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید.

bjqjxwhuh2zi8f05znwi

لنز دوربین را حتما تمیز کنید

یکی از مواردی که خیلی در دوربین های موبایل کاربران را دچار مشکل می کند همین کثیفی لنز است، چون گوشی به صورت همیشگی در دسترس شماست امکان کثیف بودن یا ماندن اثر انگشت روی لنز آن بسیار زیاد است، توجه داشته باشید که تمیز کردن لنز کسری از ثانیه هم طول نخواهد کشید، عادت کنید همیشه به صورت خودکار قبل از اقدام به عکس برداری لنز را تمیز کنید.
 
منبع : نت نوشت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا