اخبار

هلیو ایکس ۳۰ در که سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد

همانطور که می‌دانید زمان کمی از رونمایی تراشه‌های جدید هلیو ایکس ۲۰ و هلیو ایکس ۲۵ توسط مدیاتک می‌گذرد اما به تازگی شایعاتی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه اولین گوشی که از تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ استفاده کند در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.
طبق اخباری که به تازگی منتشر شده گویا مدیاتک قرار است تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ را با پروسه‌ی ساخت ۱۰ نانومتری FinFET بسازد و نمونه‌ی آزمایشی نیز گویا در خرداد امسال آماده خواهد شد.
البته باید در نظر داشته باشید که تولید انبوه این گوشی تا انتهای سال میلادی ۲۰۱۶ صورت‌پذیر نیست زیرا تراشه‌های هلیو ایکس ۲۵ و ایکس ۲۰ به تازگی عرضه شده اند و مدیاتک منتظر است تا از این دو تراشه به سود بالایی برسد. بنابراین می‌توانیم انتظار اولین گوشی که مجهز به تراشه‌ی هلیو ایکس ۳۰ را در اوایل سال ۲۰۱۷ داشته باشیم.

هلیو ایکس ۳۰ از دوربینی با سنسور ۲۶ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند

در کنار پروسه‌ی ساخت جدیدی که در این تراشه استفاده شده، مدیاتک بر روی تراشه‌ی جدید خود از پردازنده‌ای متشکل از هسته‌های A53 و A57 استفاده خواهد کرد که دو عدد از هسته‌های A53 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز کار خواهند کرد. همانطور که می‌دانید تراشه‌های هلیو ایکس ۲۰ و ایکس ۲۵ تنها می‌توانند فرکانس خود را به ۲.۵ گیگاهرتز برسانند.
این کار باعث خواهد شد تا عمل‌کرد این پردازنده به مراتب نسبت به اجداد خود بهتر باشد. پردازنده‌ی گرافیکی نیز شامل تغییراتی شده است و از یک پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای PowerVR 7XT بهره خواهد برد. جالب است بدانید که هلیو ایکس ۳۰ به قدری قدرتمند شده که می‌تواند از یک دوربین با سنسور ۲۶ مگاپیکسلی پشتیبانی کند و همچنین با دوربین‌هایی که از ترکیب دوگانه استفاده می‌کنند، واقعیت مجازی، و همچنین ارتباطات LTE cat 13 سازگار باشد.
باید قبول کرد که این مشخصات فوق العاده جالب به نظر می‌رسند. در نظر داشته باشید گویا که خبری از این تراشه تا انتهای سال ۲۰۱۶ نخواهد بود و برای موبایلی که از چنین تراشه‌ی قدرتمندی استفاده کند باید تا سال ۲۰۱۷ صبر کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا