اخبار

همکاری مجدد اینتل و کوالکام برای تامین مودم های LTE آیفون ۸

به نظر می رسد که امسال نیز همانند سال گذشته اپل در گوشی های آیفون ۸ و ایفون ۸ پلاس از مودم های ارتباطی ساخت اینتل و کوالکام بهره خواهد برد. این نکات پس از کالبد شکافی آیفون ۸ استخراج شد.
اطلاعات ارائه‌شده توسط TechInsights که کالبدشکافی آیفون ۸ پلاس اپل را با شماره مدل A1897 انجام داده است، نشان از این دارد که اپل از مودم شماره XMM 7480 ساخت اینتل در این گوشی هوشمند استفاده کرده است. کالبدشکافی انجام‌شده توسط ifixit نیز نشان از این داشت که اپل در آیفون مورد نظر از تراشه‌ی ارتباطی ساخت کوالکام با شماره مدل A1863 استفاده کرده بود.
جالب اینجاست که بدانید همان چیزی که در نسخه های آیفون ۷ و ۷ پلاس به عنوان مود ارتباطی اضافه شده بود ،در آیفون های سری جدید نیز استفاده شده است. استفاده دوباره از تراشه‌های ساخت اینتل که در مقایسه با مودم‌های ارتباطی کوالکام دارای محدودیت‌هایی هستند، به معنای حذف ویژگی‌هایی نظیر Gigabit LTE از آیفون ۸ است.
اپل همواره در تلاش است با افزایش تنوع تأمین‌کنندگان محصولاتش، وابستگی به یک کمپانی خاص را به کمترین میزان ممکن برساند. از سویی دیگر جدال‌های پتنتی بین دو کمپانی اپل و کوالکام، دلیل دیگری است که باعث شده اینتل وارد کارزار تولید تراشه‌ی موبایل شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا