اخبار

هوآوی پایگاه داده قوی تری از مایکروسافت دارد

اینکه پایگاه داده ای شرکت هوآوی به رقابت با شرک های مایکروسافت و IBM طراحی و تاسیس شده است. در پایگاه داده ای هواوی از هوش مصنوعی استفاده شده است. شرکت هواوی تصمیم گرفته که پایگاه داده ای خود را که براساس هوش مصنوعی طراحی شده رونمایی کند. هدف نهایی هواوی این است که با شرکت های مطرحی مانند IBM ، مایکروسافت و   Oracleبه رقابت برخیزد.

بزودی هوش مصنوعی در بسیاری از ارکان زندگی مانند زندگی ، کار و تحصیل و حتی تفریح خودنمایی خواهد کرد. شاید در آینده نزدیک دیگر اپراتورهای انسانی، کارها را انجام ندهند و کل سیاره زمین بدست روبات های هوشمند اداره و مدیریت شود.

نوآوری جدید

نوآوری و خلاقیت باعث متمایز شدن شرکت هواوی نسبت به بقیه شرکت ها شده است. هوش مصنوعی برای اولین بار در پایگاه داده ای هواوی به کار گرفته شده است. بدین ترتیب کاربران می توانند با استفاده از هوش مصنوعی داده ها و اطلاعات خود را مدیریت کنند.

در پایگاه داده ای شرکت هواوی از پلتفرم های X86 و پروسسورهای ARM استفاده شده و یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی نیز این پایگاه داده ای را تکمیل تر می کند و در نهایت با NPU و  GPU سخت ترین پردازش ها به انجام می رسد تا داده های کاربران ارسال و دریافت شود. شرکت هواوی براساس این پایگاه داده ای خود برای شرکت هایی مانند IBM ، مایکروسافت و اوراکل که سرویس های سنتی دیتابیس را عرضه می کند و هم برای شرکت هایی مانند AWS و گوگل که سرویس های مبتنی بر کلادینگ، به رقیب جدی تبدیل می شود که در آسیای دور اینک خدمات خود را عرضه می کند.

شرکت هواوی در برنامه های خود، تکنولوژی کلادینگ را در کنفرانس در پکن چین معرفی خواهد کرد. یکی از مدیران ارشد شرکت هواوی با نشریه The Information مصاحبه کرده و اعلام کرده که از آن جایی که در کشور چین کاربران زیادی وجود دارد بنابراین تکنولوژی کلادینگ در کشور چین رونمایی خواهد شد. شرکت هواوی با نرم افزاری تحت عنوان Huawei Cloud تکنولوژی کلادینگ خود را معرفی خواهد کرد و افراد و شرکت ها می توانند از کلادینگ هواوی استفاده کنند. همزمان با این رونمایی از این تکنولوژی ، شرکت هواوی، محصول جدید خود را برای ذخیره سازی اطلاعات و داده ها که به سرویس هایی مانند گوگل درایو، آن درایو، دراپ باکس و … شبیه است را نیز معرفی خواهد کرد.

البته جزئیات دقیق این محصول در اختیار رسانه قرار نگرفته است و شرکت هواوی اعلام کرده که محصولی هوشمند بوده و در مقایسه با بقیه سرویس ها بهتر عمل می کند.

تحول دیتا سنترها توسط هوش مصنوعی

بخاطر تقاضای رو به رشد برای هوش مصنوعی، پروسس های مبتنی بر زبان طبیعی و یادگیری ماشینی همه عواملی هستند که باعث شده تا در دیتاسنترها، اطلاعات زیادی جای گیرد. به همین دلیل است که شرکت ها باید با روش های نوینی، نحوه ذخیره کردن اطلاعات را متحول کنند. در همین راستا، می توان با هوش مصنوعی، اطلاعات بزرگ را  به راحتی ثبت، پردازش و آنالیز کرد و از همین رو دیتابیس ها باید سریع تر، کم حجم تر و منعطف تر و با قابلیت های بیشتری ایجاد شوند.

کشور چین به تازگی به عرصه هوش مصنوعی هم وارد شده و شرکت های چینی، در زمینه های متعددی ز هوش مصنوعی استفاده می کنند. حرکت و اقدام جدید شرکت هواوی در زمینه تلفیق و ترکیب هوش مصنوعی و دیتابیس ها باعث خواهد شد تا دیتا سنتر و نحوه عملکرد و کارایی آن ها در آینده دگرگون شود.

اهمیت هوش مصنوعی در کلادینگ

 در بخش کسب و کار شرک هواوی ، از دیتاسنترها و سرویس های ابری فراوان استفاده شد و این بخش در سال ۲۰۱۸، به اندازه ۴۴ درصد رشد کرد. در همین راستا، شرکت اوراکل ، که در زمینه دیتابیس و پروسس های ابری معروف و شناخته شده در جدیدترین اقدام خود، صدها تن از نیروی فعال خود را  در چین تعدیل کرد. در این شرایط که دولت های قدرتمندی مانند آمریکا در جهت حفظ حریم خصوصی کاربران خود شرکت های خارجی را تحریم می کنند تا صنایع ملی خودشان را تقویت کنند، معرفی این چنین سرویس هایی از طرف هواوی به کاربرانی که تمایلی به استفاده از محصولات آمریکایی ندارند می تواند باعث رشد و تحول این شرکت ها شود.

بنابراین مشخص می شود که شرکت هواوی در نظر دارد که زمینه فعالیت خود را از تولیدکننده سخت افزار ، تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی تغیییر داده و به یک غول نرم افزاری مانند گوگل ، مایکروسافت یا اوراکل تبدیل شده و نرم افزارهای بهتر و خاص تری را تولید کند.


بیشتر بخوانید

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا