اخبار

هکرها به حساب کاربری مدیرعامل توییتر هم رحم نکردند

چند هفته ایست که هکرها موج تازه ای از اقدامات خود را علیه بزرگان دنیای فناوری به راه انداخته اند و پس از هک حساب های کاربری مدیرعامل فیس بوک و گوگل، این بار حساب توییتری مدیرعامل توییتر را هدف گرفته و به آن نفوذ کردند.
در آغازین ساعات امروز، هکرهای متعلق به گروه OurMine با ورود به حساب کاربری جک دورسی، این توییت را منتشر کردند:”سلام، OurMine صحبت می کند. ما در حال تست میزان امنیت شما هستیم.”
همانطور که در تصویر زیر می بینید در ادامه این توییت، آدرس وب سایت Ourmine.org نیز برای بازدید به کاربران پیشنهاد داده شده است. البته این توییت به سرعت حذف شد اما حاوی لینکی به یک کلیپ کوتاه از شبکه Vine بود.
گفتنی است تمامی پیام هایی که این گروه در اکانت توییتر دورسی منتشر کردند، از طریق شبکه واین ارسال شده است و به نظر می رسد که وی از پسورد های قدیمی و یا مشترک برای حساب واین خود استفاده کرده است.
صرف نظر از آن چه که اتفاق افتاده است، این معضل یعنی نفوذ به حساب های کاربری افراد در شبکه های اجتماعی در حال فراگیر شدن است که برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی، می بایست به برخی نکات ساده توجه کرد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:
برای ورود به هر یک از وب سایت ها از گذرواژه های خاص استفاده کنید و به صورت اشتراکی از آن ها استفاده نکنید.
اطمینان حاصل کنید که تمامی اطلاعات مربوط به ریکاوری و مخاطبانتان درست است.
قابلیت احراز هویت دو عاملی را برای سرویس هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، استفاده کنید.
اپلیکیشن هایی که به حساب های کاربریتان متصل هستند را بررسی کنید. اگر سرویسی را مشاهده می کنید که قدیمیست و یا کاربرد چندانی ندارد، آن را قطع کرده و در مواقع نیاز آن را وصل کنید.
 

دورسی
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا