اخبار

یک هکر اکانت ۱۱۷ میلیون کاربر Linked-In را در بازار سیاه می فروشد

دیگر هک شدن روزمره حساب ایمیل و یا اکانت های شبکه های اجتماعی افراد،چیز تازه ای نیست و اگر به خاطر داشته باشید در سال ۲۰۱۲ میدانید که چطور اکانت میلیون ها کاربر در شبکه اجتماعی مهندسی Linked-In هک و لو رفت که طبق اطلاعات دقیق تر تعدادی هکر روسی بیش از ۶ میلیون اکانت را هک کردند.
خب،اون شخص هرکه بود حال مجددا برای انجام عملیات مشابه برگشته است و این بار ۱۱۷ میلیون کاربر را هک کرده است که شامل ایمیل ها رو گذرواژه های مربوط به LinkedIn میباشد.
این هکر جزئیات هک شده در حساب لینکدین را برای فروش در بازار دارک وب (بازار سیاه اینترنتی) با قیمت ۵ bitcoin ($2,200 قرار داده است
در زیر این نام مستعار هکر مذکور،وی در گفتگو با سایت Motherboard ضمن تائید و تقبول مسئولیت حمله سایبری،اعلام کرد که این اتفاق به دنبال حادثه سال ۲۰۱۲ که منجر به بخطر افتادن اکانت چند میلیون کاربر شده بوده است.
هکر در ادامه افزود:
درحالی که اکثریت گذر واژه ها محفوظ اند و یا تحت الگوریتم SHA1 هستند،با این حال توانستیم بیش از ۹۰ درصد این حساب ها را هک کنیم. مادربرد نیز به طور مستقل تایید کرد که ایمیل و کلمه عبور از برخی کاربران آسیب دیده است و بر روی آنان اثر گذاشته است.
درصورتی که شما اطلاعات حساب بانکی خود را در لینکدین ذخیره کرده باشید باید بدانید که همچنان میتوانید آن را خارج کنید و اینگونه اطلاعات از حساب شما شدیدا خصوصی و غیرقابل نفوذ است و فقط به طور فرضی میتواند به شخصی اجازه دهد که هویت شما را بدزدد.بنابر این حال بهترین زمان برای تعویض نام کاربریست و سریعا اقدام کنید.اگر از یک رمز مشابه بر روی چندین سایت بهره میبرید پیشنهاد میشود نسبت به تعویض آن ها نیز اقدام کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا