اخبار

هک گوشی کاربران از طریق ویدئوهای خنده دار در یوتیوب

پژوهشگران هشدار می دهند همان طور که هکرها روز به روز دغل کار تر می شوند، صدای پس زمینه در ویدئوهای یوتیوب می تواند گوشی هوشمند شما را در معرض خطر قرار دهد.
به طرفداران یوتیوب هشدار داده شده است که ویدئوهای خنده دار در حقیقت ممکن است گوشی های هوشمند آن ها را در معرض خطر حمله قرار دهند.
کارشناسان امنیتی دریافته اند که سرویس های فعال سازی صوتی که در تعداد زیادی از دستگاه های گوشی جدید وجود دارند می توانند توسط ویدئوهای آنلاین تحت اختیار تبهکاران اینترنتی قرار گیرند.
پروفسورهای دانشگاه جورج تون و دانشگاه کالیفرینا، برکلی، در یک پژوهش پی بردند که حتی صداهای به شدت خفه شده یا نابهنجار شده نیز می توانند به گونه ای تغییر یافته باشند تا دستگاه های شما را تحت تاثیر قرار دهند.
این دستورات صوتی سپس می توانند برای باز کردن یک آدرس اینترنتی مخرب و یا دانلود یک نرم افزار جعلی و فریب کارانه استفاده شوند که می تواند گوشی شما را در معرض خطر قرار دهد.
ویدئوی منتشر شده توسط پژوهشگران نشان می دهد که یک دستور صوتی می تواند طوری تغییر یابد که گوش های انسان نتواند آن را تشخیص دهد اما گوشی هوشمند آن را شناسایی کند.
میکا شِر، یکی از پروفسورهای دانشگاه جورج تون حاضر در این پژوهش می گوید، این کار ممکن است همیشه جواب ندهد اما در تعداد دفعات زیاد احتمال آن وجود دارد.
فرض کنید اگر یک میلیون نفر یک ویدئوی خنده دار دارای یک پیام مخفی را تماشا کنند، در این حال ممکن است گوشی ۱۰ هزار نفر از آنها در نزدیکی آنها قرار داشته باشد و اگر ۵ هزار نفر از آنها یک آدرس اینترنتی دارای بدافزار را باز کنند، در نتیجه ۵ هزار گوشی تحت کنترل هکرها قرار می گیرد.
این گروه پژوهشی اکنون به دنبال تحقیقات بیشتر روی این نوع از تهدیدات هستند تا به مصرف کنندگان بیشتری کمک کنند که از این خطرات مصون بمانند.
این اخبار بعد از این منتشر شد که به کاربران Apple Macbook در مورد یک ویروس جدید هشدار داده شد. این ویروس به هکرها اجازه می دهد تا کنترل گوشی و دوربین این دستگاه را در اختیار بگیرند.
این بدافزار مخفی سیستم عامل OS X را تحت تاثیر قرار داده و به هکرها اجازه دسترسی کامل به فایل های روی کامپیوتر را می دهد.
اپل با عرضه سرویس سخنگوی Siri در سال ۲۰۱۱ به محبوب شدن سرویس های دستور صوتی کمک کرد.
این سرویس به عنوان بخشی از Apple’s iOS 10 یک ارتقاء عمده دریافت کرد و در حال حاضر برای اولین بار در اختیار کاربران Mac قرار می گیرد.
سرویس Siri در حال حاضر می تواند با نرم افزارهای متفرقه نیز کار کند و این بدین معناست که آن اکنون می تواند یک سرویس Uber سفارش دهد یا از طریق نرم افزار آن می تواند به طور مستقیم یک وقت در یک رستوران رزرو کند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا