اخبار

واتس اپ در برزیل فیلتر شد ! کاربرهای واتس اپ به تلگرام کوچ کردند

نرم افزار پیام رسان واتس اپ، به حکم دادگاه به مدت ۴۸ ساعت در کشور برزیل مسدود شد. ادعا شده است که این سرویس پیام رسانی به علت خدمت های ضد قوانین و تضعیف نقش شرکت های مخابراتی کشور بسته شده است.
 
یکی از نتایج این ممنوعیت موقت، مهاجرت عده ی بسیاری از کاربران به نرم افزار مشابه، یعنی تلگرام بوده است. بعد از این رخداد تلگرام عنوان کرد، بیش از ۱ میلیون کاربر جدید از برزیل به دست آورده است. این تعداد احتمالا در ادامه ی این محدودیت افزایش خواهد یافت.
 
سرویس پیام رسانی تلگرام در این رابطه نوشته است:
امروز بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ کاربر جدید اضافه شده اند و این آمار در حال رشد است.
 
بر اساس گزارش رویترز، حکم مربوطه در دادگاه Sao Bernardo do Campo در سائو پائولو صادر شده است. قاضی پرونده اعلام کرد، واتس اپ موفق به انجام دستور قضایی که در دادگاه ۲۳ جولای ذکر شده بود نشده است و نتیجه آن، دستور فیلترینگ موقت بوده است.
 
در چند ماه گذشته، اپراتور های برزیل تلاش می‌کردند تا به دولت اثبات کنند سرویس پیام رسانی واتس اپ متعلق به فیس بوک، فضای رقابتی عادلانه ای ایجاد نکرده است. در ماه اوت، رویترز گزارش داد که بزرگترین اپراتور های مخابراتی این کشور، مشغول تهیه گزارشی هستند تا با بحث های اقتصادی و حقوقی، مانع ادامه ی فعالیت های واتس اپ در این کشور شوند.
این اولین باری نیست که فعالیت واتس اپ متوقف می‌شود، در اوایل سال جاری، یک قاضی دیگر به طور موقت این سرویس را مسدود کرده بود و ظاهرا دلیل آن عدم همکاری اطلاعاتی با دولیت برزیل بوده است.
منبع: venturebeat

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا