اخبار

وای فای رایگان شرکت گوگل ۲ میلیون هندی را به اینترنت متصل می کند !

در سال ۲۰۱۵ بود که رئیس شرکت گوگل یعنی ساندار پیچای قول داد که برای ۱۰۰ ایستگاه قطار در هند wifi رایگان قرار دهد که به معنی رسیدن به هدف وصل شدن میلیون ها مسافر به اینترنت است. در اولین فاز این پروژه، گوگل در ۲۳ ایستگاه با همکاری شرکت RaiTel  وای فای رایگان تاسیس کرده است.
پروژه ی وای فای به عنوان یکی از طرح های موفقی است که بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و حالا قرار است شامل حال دو میلیون هندی شود. بعد از اینکه شرکت گوگل این طرح را در وبسایت Kickstart عرضه کرد شرکت مخابراتی راه آهن هند نیز به آن ملحق شد تا ماهانه یکی از ایستگاه های هند را به اینترنت متصل کنند. این طرح هنوز فاز های ابتدایی خود را پشت سر می گذارد و نیازی نیست بگوییم که با اجرای کامل این طرح موفقیت های بیشتری در مقابل کشور هند قرار می گیرد.
مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای اظهار داشت که شرکت او کار خود را با راه آهن هند برای فراهم کردن اینترنت برای تعداد بیشتری از مردم هند ادامه می دهد. این آگهی است که در حاشیه دومین بخش از گزارش درآمدی کمپانی آلفابت که در واقع کمپانی مادر شرکت گوگل محسوب می شود، جایی که این شرکت باید درآمد های ناشی از تبلیغات خود را گزارش دهد ساخته شده بود.

هر ماهه دو میلیون نفر از مردم به برنامه ی ما اضافه می شوند. این افراد از اینترنتی که ما در اختیارشان قرار داده ایم ۱۵ برابر بیشتر از کل اینترنتی که در کل روز از تلفن های همراه خود دریافت می کنند استفاده می کنند.

گوگل هم اکنون با لیستی از ۱۰۰ ایستگاه پر جمعیت در کشور هند که روزانه نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از طریق آن جا به جا می شوند کار خود را جلو می برد. باید این حقیقت را نیز در نظر بگیریم که ایستگاه قطار معمولا نقطه ای برای جا به جایی است، افرادی که شانس استفاده از اینترنت با سرعت بالا را دارند افراد متفاوتی هستند. همه ی ایستگاه ها با یک وایمکس با سرعت ۱ گیگابایت بر ثانیه که از طریق فیبر نوری تامین می شود در کنار نقاط دسترسی چند گانه برای هر کاربر پوشش داده شده اند تا بدین ترتیب به یک اینترنت با ثبات بیشتر با تاخیر کمتر دسترسی پیدا کنند.
بر اساس گزارش رسانه ها وای فای رایگان راه بهتری به نسبت پرداخت هزینه ی سرویس اینترنت یکی دو شهر است. یکی دیگر از حقایقی که شایسته ی یادآوری است این است که راه آهن هند یکی از بزرکترین شبکه های ریلی در دنیا است که هر ساله توسط ۲ میلیارد انسان مورد استفاده قرار می گیرد. این تعداد از افراد در یکی از شلوغ ترین مکان های دنیا که با سرعت اینترنت پایینی همراه است بیشترین نیاز را برای در اختیار داشتن وای فای با سرعت بالا را دارد که به نظر گوگل در راه درستی گام برداشته است.
 
منبع:androidauthority

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا