اخبار

ورود بزرگان فناوری در ماجرای درگیری کوالکام و اپل

درگیری کوالکام و اپل

شاید اگر دو روز اخبار فناوری را مطالعه کنیم و شاهد یک خبر از شکایت از سامسونگ یا اپل نباشیم، آن دو روز روزهایی عجیب و تاریخی به‌حساب بیایند. حال در آخرین مورد از این روند، غول بزرگ تولید پردازنده یعنی کوالکام با اپل درگیر شده است و نتیجه این امر یکی از بزرگ‌ترین درگیری‌های ممکن در رده فناوری است.

کمپانی‌های بزرگ فعال در زمینه تکنولوژی درباره پرونده جدید کوالکام و درخواست این شرکت مبنی بر ممنوعیت واردات اپل ایستادگی کرده و به نحوی در این موضوع هواخواه اپل شده‌اند. گروهی متشکل از نمایندگان گوگل، آمازون، مایکروسافت و فیس‌بوک دراین‌باره با یکدیگر متحد شده و پرونده‌ای را در زمینه درگیری کوالکام و اپل به کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده ارائه کرده‌اند.

بر اساس نظرات آن‌ها در ماجرای درگیری کوالکام و اپل اقدام جدید این شرکت در راستای ممنوع کردن فعالیت اپل در زمینه ارائه و عرضه آیفون‌های سرهم شده در خارج از کشور آمریکا که از پردازنده‌های شرکت اینتل ساخته شده‌اند، شوک عظیمی را برای بازار تامین کنندگان تلفن همراه هوشمند در پی خواهد داشت و به خریداران آسیبی جدی وارد خواهد شد.

لازم به ذکر است که درگیری کوالکام و اپل امر چندان جدیدی نیست و این دو شرکت چندی پیش با یکدیگر وارد جنگی قانونی شده بودند که در طی این امر اپل به مدل تجاری کوالکام که مبتنی بر درخواست از استفاده‌کنندگان برای امضای قراردادهای مجوز ثبت اختراع قبل از خرید کالا بود اعتراض کرد. کوالکام نیز در مقابل این اقدام اپل ساکت ننشسته و این کمپانی را به دلیل جهت دادن به تولیدکنندگان قراردادی‌اش در زمینه ممانعت کردن از پرداخت‌های مربوط به دریافت مجوز به شرکت کوالکام محکوم کرده است.

با این حال به نظر می‌رسد که این درگیری کوالکام و اپل که در راستای همان دعواهای قانونی سابق انجام شده است چندان مورد علاقه کمپانی‌های دیگر قرار نگرفته و آن‌ها نیز علیه این اقدام کوالکام با اپل متحد شده‌اند و آن را محکوم ساخته‌اند. با این وجود تنها زمان مشخص خواهد کرد که کدام‌یک از این دو غول؛ در این مبارزه برنده خواهند شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا