اخبار

ورود یک سیستم عامل همراه جدید به بازار رقابت

سیستم عامل همراه

کمپانی استارت‌آپ جدید اندی رابین، سازنده اندروید که اسنشیال (Essential) نام دارد به‌تازگی اعلام کرده است که تلفن همراه هوشمند جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد. البته ویژگی اصلی این دستگاه، مشخصات سخت‌افزاری یا شرکت سازنده آن نیستند بلکه قرار است تا این تلفن همراه هوشمند به یک سیستم عامل همراه جدید مجهز باشد.

رابین در ایمیلی به مشتریان احتمالی خود اظهار داشت که این دستگاه در طی چند هفته آینده روانه بازار خواهد شد. او به‌صورت رسمی اعلام کرد که این تلفن همراه هوشمند در ماه ژوئن به بازار خواهد آمد اما نتوانست این دستگاه را تا مهلت تعیین شده آماده کند. از آن پس این کمپانی رییس بخش ارتباطات و بازاریابی خود را نیز از دست داد و این امر برای شرکتی که هنوز هیچ محصولی را به بازار ارائه نکرده است مشکل بزرگی تلقی می‌شود. با این حال اسنشیال به درخواست‌های بی‌شمار از سوی منابع خبری برای توضیح بیشتر در این زمینه پاسخ رد داد.

این تلفن همراه هوشمند در نسخه آنلاک شده با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شده و از طریق وب‌سایت رسمی خود این کمپانی نیز فروخته می‌شود. همچنین کمپانی اسپرینت نیز تنها فروشنده‌ای خواهد بود که این تلفن همراه هوشمند را در ایالات متحده امریکا و به‌صورت فیزیکی به فروش خواهد رساند.

درعین‌حال باید به یاد داشت که این تلفن همراه هوشمند که هنوز نامی رسمی ندارد اولین محصول کمپانی استارت‌آپ اسنشیال خواهد بود. این کمپانی همچنین در طی برنامه‌های خود قرار است تا از گجتی به نام خانه رونمایی کند که در واقع به‌عنوان یک هسته مرکزی برای لوازم‌خانگی هوشمند شما عمل کرده و از طریق سیستم عامل همراه جدیدی که اسنشیال آن را Ambient OS نام‌گذاری می‌کند کار خواهد کرد.

با توجه به سابقه تلاش ناموفق بزرگانی مانند فایرفاکس در زمینه ساخت سیستم عامل همراه باید انتظار داشت که این سیستم عامل یا امکاناتی شگفت‌انگیز را به کاربر خود ارائه کرده و در بازار موفق شود و یا این‌که با امکاناتی معمولی، شکستی بزرگ را برای شرکت سازنده به همراه بیاورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا