اخبار

وزیر ارتباطات: دسترسی آزاد مردم به اطلاعات در دستور کار دولت قرار دارد

دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور شنبه شب در جمع خبرنگاران اصفهان از سیسات دولت برای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات خبر داد و افزود آیین نامه ای هم در این زمینه در دولت تصویب شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور افزود: اگر شبکه اجتماعی، قوانین کشور را محترم می شمارد و از طریق آن اطلاع رسانی می شود، دلیل بر قطع کردن آن نیست.
وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی تا جایی که قانون را رعایت کنند، دایر خواهند بود، افزود: ترجیح این است که مردم از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنند که میزبان آن داخل کشور است.
واعظی همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به شرکت های دانش بنیان گفت: توسعه بومی زمانی اتفاق می افتد که تحقیق و پژوهش توسط فرزندان همین کشور انجام شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آیین نامه های مختلف برای حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در این وزارتخانه به صورت وام وجوه اداره شده ارزان برای شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: مبلغی بیش از این رقم نیز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش بینی شده است.
واعظی با تاکید بر حمایت از نیروهای مستعد و دانشگاهی برای تبدیل ایده های آنها به محصول صادراتی تصریح کرد: امروز که تحریم ها برداشته شده و شرکت های خارجی نیز برای همکاری با ایران تمایل زیادی از خود نشان می دهند باید مراقب باشیم تا به شرکت های دانش بنیان و بخش تحقیق و توسعه کشورمان لطمه ای وارد نشود.
وی همچنین با اشاره به ایجاد زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در دو سال و نیم گذشته گفت: سیاست ما در این زمینه افزایش پهنای باند داخلی است.
 

افزایش پهنای باند به چهار هزار گیگابیت بر ثانیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: در ابتدای دولت یازدهم پهنای باند در داخل ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بود که فردا یکشنبه در مراسمی آن را به چهار هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهیم.
واعظی هدف از راه اندازی این شبکه را رفع نیازمندی های داخل با سرعت بالا عنوان و تصریح کرد: راه اندازی این شبکه به این معنا نیست که مردم نتوانند به آنچه که خارج از این شبکه است یعنی به شبکه اینترنت بین المللی دسترسی داشته باشند.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۸۰ درصد از محتوای شبکه ملی اطلاعات کشورمان داخلی و ۲۰ درصد خارجی است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: ما امروز با وضعیتی مواجهیم که فضای مجازی در همه جا وجود دارد و جزئی از زندگی مردم شده و به همین دلیل هم اهمیت امنیت آن افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق سیاستگذاری این شورا پیش می رود، افزود: در این زمینه توجه به آینده پژوهی نیز اهمیت ویژه ای دارد و ما برای اینکه در کشورمان از مسابقه عقب نمانیم، باید آینده پژوهی کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه های افتتاح شده امروز در اصفهان اضافه کرد: همه روستاهای دارای سکنه این استان دارای ارتباط مخابراتی هستند.
وی با بیان اینکه اصفهان جزو استان های پیشرو در این زمینه است، افزود: امروز اینترنت پرسرعت در ۳۸۳ روستای این استان راه اندازی شد و تا نیمه شعبان سال آینده این تعداد را به ۸۸۵ روستا می رسد.
وی با اشاره به سه اقدام برای گسترش زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی اصفهان اظهار کرد: فیبر نوری بین استان کامل شده و شبکه انتقال زیرساخت استان نسبت به دو و نیم سال قبل حدود ۴.۳(چهارو سه دهم) برابر افزایش یافته و شبکه آی پی استان نیز در همین مدت ۳.۹ (سه و نه دهم) برابر شده است.
به گفته واعظی، تعداد مشترکین اینترنت در استان اصفهان را نسبت به دو و نیم سال گذشته ۵.۳ (پنج و سه دهم) برابر شده اند.
وی خاطرنشان کرد: نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیز در این استان فعال شده است و اکنون ۵۰ شهر استان اصفهان از آن استفاده می کنند که تا پایان دولت یازدهم، نسل چهارم تلفن همراه در همه شهرها ایجاد می شود.
منبع : dolat

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا