اخبار

وزیر ارتباطات: دسترسی مردم به اینترنت هرگز قطع نمی شود

روز گذشته فاز نخست شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد و شما را در جریان این رویداد قرار دادیم. در مراسم این رونمایی محمود واعظی، وزیر ارتباطات، در خصوص درز حریم خصوصی مردم در این شبکه ملی تاکید کرد که مردم باید اطمینان داشته باشند که اطلاعاتشان کاملا محفوظ است و این شبهات توسط مخالفان این شبکه مطرح و منتشر می شود.
واعظی همچنین به این موضوع اشاره کرد که مخالفان این تردید را در ذهن مردم ایجاد می کنند که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، دسترسی مردم به اینترنت جهانی قطع می شود و این مورد را تکذیب کرد. وزیر اطلاعات اظهار کرد که اطلاعات مردم فقط در صورت وجود حکم قضایی و طبق قانون در اختیار مراجع قانونی و ذیصلاح قرار خواهد گرفت.
واعظی به این موضوع اشاره کرد که کاربران باید بدانند اگر اطلاعاتشان در داخل کشور باشد امنیت بیشتری خواهند داشت تا زمانی که به خارج کشور برود و در صورت بروز هر اتفاقی هیچکس مسئولیتی را به عهده نگیرد و افزود

از کاربران می خواهیم به صورت ملی فکر کنند و بدانند شبکه هایی که در داخل کشور است به مراتب قابل اعتمادتر از شبکه هایی خواهد بود که در خارج از کشور وجود دارد.

واعظی در سخنان خود به تغییر نگاه شرکت های فناوری دنیا به همکاری با ایران پرداخت و گفت

این موضوع باعث شده ترانزیت ارتباطی از ایران ۵ برابر شود و تاسال آینده نیز دراین حوزه شاهد تحولاتی عطیم خواهیم بود.بعضی شرکت ها نیز به انتقال سرورهای خود به ایران تمایل دارند که به زودی در منطقه چابهار هاب تبادل ترافیک راه اندازی خواهد شد و یک گام به سمت انتقال محتوا در داخل کشور خواهیم برداشت.

وزیر ارتباطات در خصوص منافع اقتصادی شبکه ملی اطلاعات گفت که تا پیش از این به دلیل استفاده از پهنای باند بین الملل و مسیر ترافیک ارتباطی که به خارج کشور منتقل میشد هزینه زیادی پرداخت می شد و مردم برای تماشای یک فیلم مجبور به پرداخت گاه تا ده هزار تومان بودند که با راه اندازی شبکه ملی این هزینه به ۱۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا