اخبار

وزیر ارتباطات : رجیستری با اطمینان اجرا خواهد شد !

باید مطمئن باشیم که طرح رجیستری مشکلی را برای مردم ایجاد نکند و به محض این که شرایط مهیا شود آن‌ را اجرایی خواهیم کرد.
 
وزیر ارتباطات، محمود واعظی در خصوص موضوع رجیستری گفت: طرح رجیستری دو بار در دولت‌های قبلی مطرح شد و شکست خورد و هم اکنون نیز هیچ کس در دولت و یا بیرون از دولت موافق قاچاق گوشی نیست و دولت عزم خود را جزم کرده‌ است تا این طرح را با رعایت شرایط به سر انجام برساند.
 
واعظی افزود: موضوعات فنی طرح رجیستری در وزارت صنعت، معدن و تجارت به انجام رسیده‌ است که پایلوت طرح رجیستری دو، سه هفته قبل به ما داده‌ شد که آن را به اپراتورهای تلفن همراه تحویل دادیم و آن ها نیز  کار خود را شروع کردند.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: نباید نقصی در طرح نهایی موجود باشد. ما باید طوری طرح رجیستری را پی‌گیری کنیم که افرادی که قبلا گوشی‌های خود را خریداری کرده‌اند متضرر نشوند و یا باید مطمئن شویم که طرح رجیستری ارائه شده به گونه‌ای است که یک وارد کننده با واردات قانونی یک محموله و ثبت آن ها، ۱۰ محموله قاچاق را به نام همان محموله اول وارد سیستم نکند چرا که این قبیل کارها قبلا انجام شده‌ است. باید مطمئن باشیم که این طرح مشکلی را برای مردم ایجاد نکند و به محض این که شرایط مهیا شود آن‌ را اجرایی خواهیم کرد.
 
وی بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات از مهمترین پروژه‌های  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم بوده‌ است. شبکه ملی اطلاعات موضوعی بود که مجلس در برنامه چهارم و پنجم از وزارت خواسته بود و همچنین در حکم اول و دوم تاسیس و ادامه کار شورای عالی فضای مجازی نیز به آن اشاره شده بود.
 
واعظی با اشاره به این که طرح شبکه ملی اطلاعات یک خواست عمومی است عنوان کرد: بر اساس برنامه دسترسی‌ها راشروع کردیم و یکشنبه فاز اول شبکه ملی افتتاح می‌شود و پیکر فضای شبکه ملی اطلاعات متولد  خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به سهم استفاده مردم از اینترنت داخلی و خارجی در سال‌های اخیر اظهار کرد: ابتدای دولت یازدهم، مردم ما ۱۰ درصد از محتوای داخلی و ۹۰ درصد از محتوای خارجی استفاده می‌کردند و این در حالی است که بر اساس آمار این نسبت به ۴۰ درصد مصرف داخلی و ۶۰ درصد مصرف خارجی رسیده که البته هدف این است که تا پایان برنامه ششم مصرف ۵۰ -۵۰ شود و در تلاش هستیم تا پایان دولت یازدهم این هدف محقق شود.
 
این عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه افزود: به دلیل رویکرد مثبت دولت است که فعالیت‌های مختلف شروع شده و در حال حاضر پهنای باند کشور ۷ برابر افزایش داشته، شبکه انتقال کشور هر آن چه از قبل تا ابتدای دولت وجود داشت در این ۳ سال ۲٫۹ برابر شد، تعداد مشترکین اینترنت ثابت از ۴ به ۱۱ میلیون نفر رسیده و کاربران اینترنت همراه از ۲۰۰ هزار نفر به ۲۹ میلیون نفر افزایش یافته است.
 
محمود واعظی به وضعیت امنیت در شبکه ملی اطلاعات و محیط فضای مجازی کشور نیز اشاره کرد و گفت: حفظ اطلاعت مردم، کمتر شدن اختلالات، محدودسازی دسترسی به داخل از خارج و … از جمله مصادیق در زمینه امنیت است که به آن ها توجه می‌شود و گرچه از ابتدا که این شبکه ایجاد شد، ما وارث یک شبکه وصله پینه‌ای بودیم اما امروز آن را باز تعریف و دوباره طراحی کردیم به طوری که در دنیا قابل قبول است و چون در شبکه جدید همه چیز با هم دیده شده، امنیت شبکه نیز بالا رفته است.

 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا