اخبار

وضعیت قیمت اینترنت در آینده از زبان وزیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه اقتصادی مبنتی بر زیرساخت‌های ارتباطی در دوران پسا تحریم اعلام کرد که پهنای باند کشور ۳ ترابیت بر ثانیه است و تا دو ماه آینده به ۴ ترابیت بر ثانیه می‌رسد. وی همچنین در مورد برقرار مجدد تماس تصویری و قیمت ایران توضیح داد.

محمود واعظی‌،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به وضعیت توسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای توسعه اقتصادی بیان کرد:
افزایش پهنای باند می تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد زیرساخت ها کمک قابل توجهی کند، در این زمینه با اقدامات صورت گرفته ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور که ۶۲۰ گیگابیت بر ثانیه بود، هم اکنون به ۳ ترابیت بر ثانیه رسیده است و تا دو ماه آینده به ۴ ترابیت بر ثانیه خواهد رسید. همچنین پیش بینی می شود با برداشته شدن تحریم ها، توسعه اقتصادی با زیرساخت های ارتباطی افزایش یابد.
واعظی در مورد تفاوت قیمت جهانی اینترنت با قیمت آن در ایران اعلام کرد که قیمت اینترنت در مبنای پهنای باند توزیع شده و ارائه خدمات دسترسی در همه جای دنیا متفاوت است و نمی توان گفت که قیمت اینترنت در ایران از قیمت جهانی بالاتر است. چنانچه کاربران از پهنای باند داخل کشور استفاده کنند، اینترنت آنها قیمت ارزان‌تری خواهد داشت.
او در مورد آخرین وضعیت سرویس تماس تصویری موبایل توضیح داد که این موضوع در دستور بررسی مرکز ملی فضای مجازی کشور قرار دارد. این مرکز در حال بررسی نهایی پیوست فرهنگی تماس تصویری است که آن را در شورای عالی فضای مجازی ارائه دهد.
 
منبع : مهر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا