اخبار

ویندوزفون به زودی به بمب عمل نکرده امنیتی تبدیل خواهد شد

پایان ویندوزفون

ویندوزفون امروزه به‌عنوان یک سیستم عامل مرده تلقی می‌شود. کمپانی مایکروسافت در ۱۱ جولای پشتیبانی از  نسخه ۸٫۱ این سیستم عامل را لغو کرد و با این اقدام خود برند ویندوز فون را دفن کرد. ویندوز ۱۰ نسخه تلفن همراه اما همچنان از پشتیبانی این کمپانی برخوردار است اما مایکروسافت به نظر نمی‌رسد که بخواهد ویژگی جدیدی را به این سیستم عامل اضافه کند. با پذیرفتن این حقیقت که تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به این سیستم عامل دیگر پشتیبانی نخواهند شد خطرات بسیاری آن‌ها را تهدید خواهد کرد. برای مثال دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی و حتی غیرامنیتی برای این دستگاه‌ها نخواهد آمد.

البته این تصمیم‌های مایکروسافت در زمینه این سیستم عامل نگون‌بخت عواقب خاص خود را داشت و سهم بازار کلی ویندوزفون در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی به زیر ۱ درصد رسیده است. با این وجود هنوز مقاومت‌هایی دراین‌باره دیده می‌شود. در همین راستا نیز، ادمین‌های فناوری اطلاعات باید برای هر کاربری که  دستگاه ویندوزفون را داشته باشند، اقدام‌های ضروری را اعمال کرده و یا حتی فرایند انهدام را آغاز نموده و جایگزین‌هایی را نیز برای افراد در نظر بگیرند.

به این ترتیب تنها راهی که برای رهایی از این مشکل برای کاربران ویندوز ۸٫۱ باقی می‌ماند تعویض دستگاه خود است. ادمین‌ها پیشنهاد‌های متنوعی را برای کاربران دارند که دسته‌ای از تلفن‌های همراه مبتنی بر سیستم عامل اندروید و iOS را شامل می‌شود. همچنین خرید یک دستگاه هوشمند پشتیبان و نگهداری اطلاعات مهم و خصوصی در آن می‌تواند گزینه‌ای دیگر برای این کاربران باشد تا شاید از طریق آن بتوانند اندکی خطرهای امنیتی را کاهش داده و با آن‌ها مقابله کنند.

با این شرایط ممکن است به‌زودی شاهد ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه مجهز به سیستم عامل ویندوزفون در شرکت‌ها باشیم. البته این موضوع چندان عجیب و غیرقابل هضم نیست زیرا وقتی دستگاهی از نظر امنیتی در سطحی بسیار ضعیف قرار داشته باشد، می‌تواند کلیه ساختار امنیتی یک سازمان را به خطر بیندازد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا