اخبار

ویندوز ۷ ، محبوب ترین سیستم عامل خانگی

هنوز هم بسیاری از کاربران به قول معروف از سیستم عامل ویندوز ۷ دل نمی کنند. با وجود عرضه ویندوز ۱۰ و امکانات فوق العاده جدید آن باز هم محبوب ترین سیستم عامل حال حاضر خانگی دنیا ویندوز ۷ است.
در گزارشی اعلام شده که در حال حاضر بیش از ۴۸ درصد از سیستم های خانگی هنوز از ویندوز ۷ استفاده می کنند؛ درحالی‌که رتبه‌ی دوم، به ویندوز ۱۰ با سهم بازار ۲۸ درصد، تعلق دارد. این گزارش نشان می‌دهد که ویندوز ۷ با سرعت خیلی کم، سهم بازار خود را از دست می‌دهد؛ برای مثال در یک ماه گذشته، سهم بازار این سیستم عامل تنها ۰.۴۸ درصد کاهش یافته است.
پس از این دو ویندوز جالب اینجاست که ویندوز XP سومین سیستم عامل محبوب بازارهای خانگی است.سهم بازار این سیستم عامل که ۱۱ سال پیش عرضه شد، کمی بیش از ۶ درصد است که آن را بالاتر از ویندوز ۸.۱ قرار می‌دهد. ظاهرا کاربران ویندوز اکس‌پی هیچ دلیلی برای تعویض سیستم عامل خود نمی‌بینند؛ زیرا این سیستم در یک ماه گذشته تنها ۰.۰۳ درصد از سهم بازارش را از دست داده است. ویندوز ویستا که چند ماهی تا پایان پشتیبانی رسمی آن توسط مایکروسافت باقی مانده، تنها ۰.۴۶ درصد از بازار سیستم‌های عامل کامپیوتر شخصی را در اختیار دارد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا