اخبار

ویژگی جدید اینستاگرام باعث جلوگیری از خودکشی اطرافیانتان می شود

اگر دوستی در شرایط سختی به سر ببرد یا حتی در معرض خطر خودکشی یا صدمه به خود قرار داشته باشد، معمولاً اولین شواهد را در رسانه های اجتماعی بروز می دهد.
چنانچه پست های اخیر یکی از آشنایان موجبات نگرانی شما را فراهم کرده و احساس می کنید شخصاً توانایی مقابله با آن را ندارید، اینستاگرام به یاری تان خواهد آمد و می توانید با یک کلیک به فرد مورد نظر کمک کنید.
با گزارش (Report) پستی که باعث نگرانی شما شده، اینستاگرام به صاحب اکانت پیامی با محتوای مقابل ارسال می نماید: «شخصی که پست های اخیر شما را مشاهده کرده احساس می نماید در شرایط دشواری به سر می برید. اگر به یاری نیاز دارید، با کمال میل کمکتان می کنیم.»
بعد از آن سه گزینه «صحبت کردن با یک دوست»، «تماس با مرکز مشاوره (خط تلفنی زندگی – مقابله با خودکشی)» و یا «دریافت راهنمایی و پشتیبانی» در اختیار کاربر قرار گرفته تا در صورت تمایل مورد رسیدگی قرار بگیرد.
 

download-w600

مارن لوین، مدیر عملیاتی اینستاگرام در گفت و گوی خود با وب سایت Seventeen گفته: «متوجه هستیم که اغلب خانواده ها و دوستان از نظر روانی توانایی کمک کردن و یاری رساندن به اطرافیان خود را ندارند. ما با فراهم آوری بستر مورد بحث قصد داریم زمینه های مناسبی را برای کمک به سلامت جامعه ایجاد کنیم.»
گفتنی است فیسبوک نیز خرداد سال جاری ابزار مشابهی به جهت پیشگیری و جلوگیری از خودکشی افراد ارائه کرد که گزارش ها حاکی از تاثیرات مثبت آن روی جوامع اجتماعی است.
لازم به ذکر است سازمان بهزیستی ایران نیز در خصوص پیشگیری از خودکشی، توسط شماره تلفن ۱۲۳ و همینطور به صورت حضوری، آماده مشاوره و یاری رسانی است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا