اخبار

ویکی لیکس این ماه اسناد جدیدی از گوگل را افشا می‌کند

ویکی‌لیکس، سایت افشا کننده معروف، قصد دارد این ماه اسناد محرمانه‌ای درمورد فعالیت‌های گوگل افشا کند. گوگل مدت‌ها است زیر ذره‌بین ویکی‌لیکس قرار دارد. مشکل ویکی‌لیکس با گوگل از زمانی شروع شد که این غول فنّاوری اطلاعات سه کارمند از ویکی‌لیکس را در اختیار مقامات آمریکا قرارداد و حدود سه سال بعدازاین اتفاق، خبر آن را به سه کارمند مذکور اطلاع داد؛ اما قبل از این هم موسس ویکی‌لیکس، جولین آسانژ، کتابی با عنوان «وقتی‌که گوگل ویکی‌لیکس را ملاقات می‌کند» را نوشته که درباره فعالیت‌های مخفیانه این شرکت بود.
 
همچنین در این کتاب جزئیات صحبت‌های مفصل جولین آسانژ با اریک اشمیت-مدیر عامل آن زمان گوگل- وجود دارد، زمانی که آسانژ در بازداشت خانگی در انگلستان به سر می‌برد و اتهامات فراوانی را به دلیل همکاری گوگل با دولت آمریکا، متوجه این کمپانی می‌کند. به‌طور خلاصه ویکی‌لیکس مدعی است که همکاری گوگل و دولت آمریکا خیلی بیشتر از آن چیزی است که افکار عمومی فکرش را می‌کنند.
 

هم‌اکنون آسانژ مطلبی را منتشر کرده که در آن مدعی است اسناد جدیدی در دست دارد که نشان می‌دهد روابط گوگل و دولت آمریکا بسیار عمیق‌تر از تصورات مردم است. این اسناد به ادعای او، حقایقی را درباره مبارزه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا که هم‌اکنون در جریان است، افشا خواهد کرد. آسانژ که در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است گفته که این مدارک به‌صورت تدریجی و طی ۱۰ هفته آینده منتشر خواهند شد. در این اسناد حقایق منزجرکننده‌ای درباره موضوعاتی همچون نظارت جمعی، جنگ و تجارت اسلحه وجود دارد.
 
البته گویا گوگل فقط موضوعی از این اسناد است و ارتباطی به موضوعاتی همچون جنایات جنگی ندارد.
 
متاسفانه تاریخ دقیقی از انتشار این اسناد نداریم و آسانژ فقط اعلام کرده است که این مدارک بر رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا و به‌خصوص هیلاری کلینتون تاثیر خواهد گذاشت. اطلاعات بیشتری همراه با انتشار این مدارک به نظر مخاطبین خواهد رسید چون انتظار می‌رود از میانه‌های ماه نوامبر انتشار آن آغاز شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا