اخبار

پتنت جدید مایکروسافت برای ادغام سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش !

تنها چند هفته پیش، اخباری از تحقیقات مایکروسافت بر روی یک سنسور اثر انگشت که با صفحه نمایش ادغام می‌شود، منتشر شد. علاوه بر مزایایی همچون صرفه‌جویی در فضای قاب دستگاه‌ها، امکان استفاده از صفحات نمایش بزرگتر و انعطاف‌پذیری بیشتر در طراحی، پتنت جدید مایکروسافت حاکی از آن است که این شرکت در اندیشه استفاده‌های دیگری برای این فناوری است.
به نظر می‌رسد این فناوری مایکروسافت تقریبا بر روی صفحات نمایش در هر اندازه‌ای قابلیت استفاده دارد. اثر انگشت در این فناوری به دو شیوه جالب اسکن می‌شود. یکی از این راه‌ها مردود سازی سطوح تماس ناشناس و تشخیص دقیق‌تر انگشت است. به عبارت دیگر، در صورتی که سطح لمس‌کننده صفحه نمایش، دارای اثر انگشت نباشد، سنسور اثر انگشت، صفحه نمایش را فعال نمی‌کند. در نتیجه از فعال شدن نمایشگر دستگاه در اثر لمس تصادفی جلوگیری به عمل می‌آید.
 
microsoft-fingerprint-patent
 
روش دوم، استفاده از تمام صفحه نمایشی است که قابلیت اسکن اثر انگشت را دارد. این روش برای شناسایی هویت کاربران گوناگونی که در اطراف یک کیبورد چندلمسی (multi-touch) مانند سرفیس‌هاب (Surface Hub) یا سرفیس‌تیبل (Surface Table) مشغول به کار با دستگاه هستند کاربرد دارد. در نتیجه دستگاه می‌تواند هویت هر کاربر را تشخیص داده و محتوای مربوط به هر فرد را در اختیار او قرار دهد.
 
microsoft-fingerprint-patent
امیدواریم که این پتنت نشانه‌ای از یک تکنولوژی واقعی باشد و در نهایت مایکروسافت آن را به عنوان یک محصول حقیقی به بازار عرضه نماید.

منبع mspoweruser
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا