اخبار

پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ با فناوری Quick Charge 4 از راه خواهد رسید

بر کسی پوشیده نیست که افزایش قابلیت‌های نسل جدید گوشی‌های همراه، مستلزم زیرساخت‌هایی از جمله تراشه‌های موبایلی قدرتمند‌تر است، از این رو تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی همچون کوالکام، مدیاتک و یا سامسونگ می‌کوشند همه ساله برای پاسخ به این نیاز، محصولات جدید را به بازار عرضه کند. در همین رابطه ساعاتی پیش برخی منابع نزدیک به کوالکام گزارش داده‌اند که این شرکت پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ ( Snapdragon 830) که پرچمدار بعدی این شرکت محسوب می‌شود را به فناوری Quick Charge 4 تجهیز کرده است.
بر اساس شایعات از پیش درز کرده، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ کوالکام با فرآیند ساخت ۱۰nm FinFET تولید شده و از معماری هسته‌های Kyro 200 برخوردار شود. پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۴۰ در کنار این تراشه قرار گرفته و با بهره‌مندی از باند پایه X16 قابلیت دانلود تا ۹۸۰ مگابیت بر ثانیه را دارد. این تراشه همچنین از مموری LPDDR4X برخوردار شده و قادر است تا ویدئوهایی با وضوح تصویر ۴K و ۲K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را پردازش نماید.
در سوی دیگر کوالکام نیز در تولید این تراشه با سامسونگ همکاری خواهد داشت و قرار است در تولید پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰ از فناوری جدیدی با نام FoPLP یا Fan-out Panel Level Package استفاده گردد. شنیده می‌شود که این همکاری باعث کاهش فضای کلی تراشه شده و علاوه بر این به لطف استفاده از FoPLP و در کنار کمتر شدن هزینه‌های ساخت، قرارگیری پورت‌های ورودی و خروجی آسان‌تر شده و ضخامت کلی چیپست نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
در همین حال انتظار می‌رود پردازنده مورد بحث که تا پایان سال جاری میلادی معرفی خواهد شد، فناوری Quick Charge 4 را همراه خود به ارمغان آورد که به گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ قابلیت شارژ شدن در زمان به مراتب کمتر را هدیه خواهد داد. فناوری شارژ سریع که شرکت‌های مخالفی از جمله کوالکام، اوپو و مدیاتک هر یک به نوعی مشغول توسعه آن هستند، در نهایت هدفی را دنبال می‌کند که در مدت زمان کوتاه‌تری توان بیشتری را به باتری دستگاه منتقل کنند.
در سوی دیگر از آنجا که در روابط فیزیک توان برابر است با ولتاژ ضرب در جریان در واحد زمان ثابت، به جای استفاده از ولتاژ معمولی پورت USB یعنی ۵ ولت، از ولتاژ بالاتری مثل ۹ ولت استفاده می‌شود و جریان الکتریکی هم محدودیت کمتری دارد. بر این اساس انتظار می‌رود فناوری Quick Charge 4 کوالکام، قابلیت انتقال توان به باتری را حداکثر با توانی معادل ۲۸ وات همراه داشته باشد که مقدار ولتاژ ورودی را تا مرز ۵ تا ۵٫۶ ولت افزایش می‌دهد.
لازم به ذکر است که Quick Charge ۳ در حال حاضر توان ۱۸ وات را برای شارژ تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کند، از این رو افزایش این میزان تا ۲۸ وات، به مراتب می‌تواند زمان شارژ شدن گوشی‌های هوشمند پشتیبانی کننده از فناوری Quick Charge 4 را کاهش دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا