اخبار

پردازنده کایرین ۸۱۰ قوی تر از اسنپدراگون ۷۳۰

تلفن هوشمند نوا ۵ با تراشه کایرین ۸۱۰، نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ امتیاز بالاتری را کسب کرده است. شرکت هواوی در روزهای آخرین فصل بهار، دست پر به میدان آمده و گوشی های نوا۵، نوا۵ پرو و نوا ۵i رونمایی و معرفی کرد. براساس ارزیابی بنچ مارک آنتوتو مشخص شده که تراشه کایرین ۸۱۰ نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ کارایی و عملکرد بهتری دارد و توانسته در بنچ مارک آنتوتو امتیاز بهتری را کسب کند.

با کمی دقت متوجه می شویم که تراشه کایرین ۸۱۰ نسبت به اسنپدراگون در بین سایر تراشه های میان رده عملکرد و کارایی خوبی دارد و در واقع تراشه کوالکام بعد از این تراشه قرار دارد. گوشی نوا ۵ توانست که امتیاز ۲۳۷/۰۰۰ را با تراشه کایرین بدست آورد. بنابراین مشخص می شود که تراشه کایرین نسبت به اسنپدراگون ۷۳۰، ۱۳ درصد کارایی بیشتری دارد و این تراشه امتیاز ۲۱۰/۰۰۰۰ را کسب کرده است. در کل تراشه کایرین در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۷۳۰، عملکرد و کارایی بالایی دارد و در مورد امتیازها، ۷۰ درصد امتیاز بالاتری را نسبت به اسنپدراگون کسب کرده که واضح و مشخص است.

این پردازنده گرافیکی هواوی بسیار قدرتمند تر است و نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰، و ۲۵ درصد قدرتمند تر بوده و حتی نسبت به کایرین ۷۱۰، ۳ برابر قوی تر است. درگوشی نوا ۵ تراشه کایرین ۸۱۰ کار گذاشته شده که به هنگام معرفی این گوشی نیز مشخص شد که تراشه کایرین ۸۱۰ در آن کار گذاشته شده است. این تراشه با فناوری ۷ نانو متری ساخته شده و بعد از تراشه کایرین ۹۸۰ بهترین تراشه برای گوشی های میان رده است که با فناوری ۷ نانو متری طراحی و تولید شده است. این تراشه در گوشی نوا ۵ هواوی کار گذاشته و باعث عملکرد سریع گوشی شده است.

اگرچه تراشه کایرین ۸۱۰، پرچمدار و خاص نیست، ولی بنا به ادعای هواوی از کایرین ۹۸۰، و اسنپدراگون ۹۸۰ و اسنپدراگون ۸۵۵ و هلیو پی ۹۰، پیشی گرفته و حتی در بنچمارک هوش مصنوعی هم برتری ویژه ای دارد.

تراشه کایرین ۸۱۰، هشت هسته ای است و با فناوری TSMC طراحی و تولید شده که ۶ هسته کورتکس ۵۵A با فرکانس ۸۸/۱ کیگ و دو هسته A76 با فرکانس ۲۷/۲ گیگ دارد و یک پردازنده گرافیک Mali-G۵ ۲در آن به کار رفته است. مبتنی بر پردازش شبکه عصبی یا  NPU بوده و انرژی را کمتر مصرف می کند و امتیاز ۳۲/۲۸۰ را براساس هوش مصنوعی کسب کرده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که هوش مصنوعی این تراشه نسبت به تراشه اسنپدراگون ۸۵۵، بالاتر بوده و امتیاز بالایی را کسب کرده است.

شتاب دهنده هوش مصنوعی در این تراشه کار گذاشته شده و در نتیجه در بنچ مارک های هوش مصنوعی در مقایسه با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ و حتی تراشه کایرین ۹۸۰ عملکرد و کارایی بهتری دارد و در واقع براساس هوش مصنوعی طراحی و تولید شده است. تراشه کایرین ۹۸۰ در سپتامبر سال گذشته به عنوان یک تراشه مجتمع هفت نانو متری معرفی شد که در گوشی های هوشمند هواوی پی ۳۰ و هواوی میت ۲۰ پرو کار گذاشته شده است. این تراشه جدید که براساس هوش مصنوعی یا NPU  و یادگیری ماشینی طراحی و تولید شده، الگوریتم های یادگیری را بهتر اجرا می کند و اضافه شدن حالت تاریکی دوربین سلفی و تصاویر زمینه با کیفیت از ویژگی های منحصر به فرد آن است.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا