اخبار

پروژه اسنپ اوبونتو اجرای برنامه ها در توزیع های مختلف لینوکس را فراهم می‌کند

توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها برای اینکه برنامه‌های خود را روی توزیع‌های مختلف قرار دهند مجبورند تا برای هر نسخه بهینه‌سازی‌های لازم را انجام دهند. فرمت پکیج اسنپ می‌تواند این وابستگی‌های ضروری برای هر اپلیکیشن را از بین ببرد و به جای آن وابستگی را به سیستم عامل منتقل کنند تا روند نصب شبیه به شیوه apt-get صورت گیرد.
ویژگی اسنپ همچنین قابلیت‌های بهتری مانند نصب سریع‌تر، بروزرسانی خودکار و موارد امنیتی برای برخی از ویژگی‌های خاص سیستم عامل را به دستگاه شما می‌آورد. حتی می‌توانید در برخی از کانال‌های عرضه اسنپ نیز عضو شوید و برای مثال نسخه‌های پایدار یا بتای کروم را برای نصب انتخاب کنید. اکنون حتی «فروشگاه اسنپ» نیز برای برنامه‌هایی که از این فرمت استفاده می‌کنند نیز وجود دارد.
یکی از مسائل اصلی که وجود دارد به اندازه پکیج‌ها باز می‌گردد. به دلیل اینکه هر اپلیکیشن وابستگی خود را دارد، آن‌ها نمی‌توانند تنها با یک کتابخانه معروف برای اجرای صحیح برنامه اعتماد کنند. بنابراین باید منتظر کتابخانه‌های دوگانه مخفی برای برنامه‌ها باشید که البته مشخصه خوبی است که باعث می‌شود با نصب یک برنامه نتوان کتابخانه‌ها را به نسخه‌ای ناقص یا خراب بروزرسانی کرد که باعث نقص اجرای همه برنامه‌های دیگر شود. در هر صورت، با سیستم عامل لینوکس رو به رو هستیم و اگر تصمیم بگیرید که از اسنپ‌ها استفاده نکنید، به راحتی توانایی انتخاب این گزینه را دارید.
پروژه‌های مشابه بسیار دیگری وجود دارند که می‌خواهند فواید اسنپ را به سیستم شما بیاورند، برای مثال نرم‌افزار Scuba که توسط لینوس تروالدز، سازنده لینوکس ساخته شده با فرمت AppImage همراه شده است و اجرای یک برنامه‌ در توزیع‌های مختلف را به سیستم شما می‌آورد.
منبع theverge

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا