اخبار

پروژه Marzipan برای پیوند iOS و مک در سال ۲۰۱۸

Marzipan
شرکت اپل اعلام کرده است که قصد دارد تا پروژه ویژه خود در زمینه همسوسازی سیستم‌های عامل مک و iOS را در سال جاری میلادی و با نام Marzipan عملیاتی کند.
این شرکت که در سال گذشته این پروژه جنجالی را معرفی کرد، قصد دارد تا پیش از پیش‌بینی‌های انجام شده برای ارائه آن اقدام کرده و کاربران را راضی‌تر نگاه دارد. پیش از این گفته می‌شد که اپل این پروژه را به همراه عرضه نسخه بعدی سیستم عامل همراه خود یعنی نسخه ۱۲ iOS به کاربران عرضه خواهد کرد.
تاریخ عرضه نسخه دوازدهم iOS، سال ۲۰۱۹ است ولی در عمل شاهد این خواهیم بود که یک سال پیش از عرضه این سیستم عامل یعنی در سال جاری میلادی، این پروژه استارت خواهد خورد. البته هنوز مشخص نیست که این شرکت چگونه می‌خواهد این کار را انجام بدهد و آیا تمامی نرم‌افزارهای بین این دو سیستم عامل مشترک خواهند بود یا اینکه تنها نرم‌افزارهایی محدود شامل این طرح خواهند شد. دومین موردی که نمی‌توان درباره آن به‌صورت قطعی نظر داد نیز کیفیت انجام این کار است. آیا هر دو سیستم عامل از نرم‌افزارهای یکدیگر بهره خواهند برد؟ در این صورت نرم‌افزارهای سنگین مک که نیاز به سخت‌افزاری بسیار نیرومند دارند، چگونه بر روی آیفون و آیپد اجرا می‌شوند؟
ده‌ها سوال از این دست وجود دارد که هنوز پاسخی به آن‌ها داده نشده است و در این میان تنها باید تا پاییز امسال صبر کنیم تا ببینیم که پروژه Marzipan به چه ترتیب عملیاتی خواهد شد. اپل هیچ جزئیاتی در این زمینه منتشر نکرده است ولی به‌زودی شاهد ارائه اطلاعات رسمی درباره این طرح خواهیم بود. در هر حال Marzipan می‌تواند یک پروژه ویژه برای اپل بوده و یا این‌که یک شکست تمام عیار باشد و چیزی که واضح است این است که این پروژه بر روی روند فعلی عملکرد اپل تاثیر بسزایی خواهد داشت. شایان‌ذکر است که تماس‌های انجام شده با اپل تا به امروز بدون پاسخ بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا