اخبار

پروژه Tango گوگل – نقشه برداری سه بعدی از جهان با گوشی های هوشمند + ویدئو

زمانی که کمپانی گوگل قبول به فروش Motorala به کمپانی Lenovo به قیمت ۲.۹۱ میلیار دلار را کرد, این فروش تکنولوژی های پیشرفته و گروه پروژه ها را که پیشتاز امنیت های زیست فناوری بودند و همچنین پروژه Ara را شامل نشد. حال این گروه جدید ترین تحقیقات خود موسوم به پروژه Tango که پیامد های باور نکردنی در نقشه برداری و واقعیات تکامل یافته را دارد.

پروژه Tango یک گوشی هوشمند با طراحی ویژه است با دو دوربین پشتی – که از یک دوربین ۴MP و یک دوربین حسگر حرکت, یک حسگر عمق و دو پردازنده بینایی کامپیوتری تشکیل میشود. این سیستم قادر به نقشه نقشه برداری و اندازه گیری ۳D از محیط اطرافش میباشد که عملا شگفت انگیز می باشد. به نقل از Johnny Lee مدیر تیم پروژه Tango “این سنسور ها به گوشی این امکان را میدهند تا یک چهارم میلیون اندازه گیری های ۳D را در هر ثانیه داشته باشد, موقعیت خود را آپدیت کند و در زمان واقعی جهت گیری کند و داده های گرفته شده را به یک مدل ۳D از محیط اطراف شما تبدیل کند.
پتانسیل آشکار این پروزه در رهیابی است. اگر کمپانی گوگل بتواند تمام دنیا را با این روش نقشه برداری کند, قادر خواهد بود تا جهت گیری های فوق دقیق را ارائه کند که می تواند به افراد نابینا در پیدا کردن مسیرشان کمک کند. همچنین پروزه پیامد های عظیمی در واقعیت های تکمیل یافته به دلیل قادر بودن به پوشش اطلاععات در مدل ۳ بعدی جهان به جای تصویر پهن دو بعدی را دارد.
کمپانی گوگل ۲۰۰ دستگاه Tango را تولید و به دست توسعه دهندگان (دولوپرها) سپرده تا پی به دیگر کارایی ها و پتانسیل های دیگر این دستگاه ها نیز ببرد. این تکنولوژی هنوز در مراحل اولیه خود به سر میبرد.
 
مشاهده ویدئو در سایت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا