اخبار

پس از تایید حمله هکری به یاهو ، احتمال انصراف ورایزن از خرید این کمپانی وجود دارد

وکیل ارشد ورایزن روز شنبه اعلام کرد که پس از تایید حمله‌ی هکری به یاهو که در اثر آن اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فاش شد، این اپراتور مخابراتی می‌تواند قرارداد فی مابین برای تصاحب Yahoo در ازای پرداخت بیش از ۴.۸۳ میلیارد دلار را با طل کند. البته براساس اطلاعات ارائه شده توسط یکی از کارکنان پیشین یاهو، حمله‌ی هکری با این گستردگی می‌تواند اطلاعات یک تا سه میلیارد کاربر را به خطر اندازد. دو کمپانی ورایزن و Yahoo در ماه جولای در مورد تصاحب Yahoo در ازای ۴.۸۳ میلیارد دلار به توافق رسیدند.
کریگ سیلیمن در این خصوص گفت:

من معتقدم باید این موضوع را بپذیریم که حمله‌ی هکری صورت گرفته تاثیر زیادی روی ماهیت Yahoo گذاشته و انتظار می‌رود یاهو تمام تاثیرات را به ما نشان دهد. اگر یاهو معتقد است که حمله‌ی هکری چنان تاثیری نداشته، پس یاهو باید این موضوع را نیز ثابت کند.

سیلیمن به این پرسش که آیا ورایزن درصدد کاهش قیمت توافق شده است، پاسخی نداد.
اپراتور مخابراتی ورایزن پیش از آنکه یاهو را تصاحب کند، با پرداخت بیش از ۴.۴ میلیارد دلار، سال گذشته AOL را مال خود کرد. با خرید AOL ورایزن کنترل سایت‌های زیادی را در دست گرفت که قدرت تبلیغاتی بالایی را در اختیار این کمپانی قرار داد. ورایزن در پی آن است تا با تصاحب یاهو قدرت خود را در اینترنت بیش از پیش افزایش دهد که نتیجه آن افزایش درآمد تبلیغاتی است.

منبع arstechnica
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا