اخبار

از این پس گوگل الو را روی دسکتاپ استفاده کنید

همگی گوگل الو را می شناسیم. نرم افزاری که حدود ۱ سال است توسط گوگل معرفی شده و امکانات بسیار زیادی به همراه خود دارد. از امروز می توانید از نسخه تحت وب این برنامه جذاب روی دسکتاپ خود استفاده کنید.
نحوه نصب آن نیز به صورت زیر است:
پس از نصب، کار زیادی وجود ندارد و تنظیمات آن مانند سایر اپ‌های چت است. نکته جالب این است که برخلاف حساب فیسبوک یا مسنجر آن و سایر سرویس‌های گوگل، الو نیازی به حساب گوگل شما ندارد؛ بنابراین به اطلاعات شما که پیش از این در جایی دیگر وارد کرده‌‌اید، دسترسی نخواهد داشت که باعث داشتن حریم خصوصی بیشتر می‌شود. گام بعدی، تأیید شماره تلفن خود، گرفتن یک عکس از خود به‌عنوان عکس پروفایل و تأیید و پذیرش دسترسی‌های الو برای دستیابی به اطلاعاتی روی گوشی اندرویدتان از جمله شماره‌های تماس، فیلم‌ها و عکس‌ها و دیگر موارد است.
مرحله بعد، اتصال و همگام‌سازی الو با مرورگر خود با مراجعه به آدرس allo.google.com/web است. اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، یک کد QR نیز به همراه دستورالعمل آن به شما نمایش داده می‌شود. اگر از کروم استفاده نمی‌کنید، لازم است آن را نصب کنید؛ چرا که یکی از محدودیت‌های اپ الو کارکرد تنها از طریق مرورگر کروم است. در حال حاضر مرورگر‌های اج، فایرفاکس، سافاری و اپرا قابل پشتیبانی نیستند.

پس از مراجعه به آدرس اشاره‌شده در مرورگر کروم، وارد اپ الو روی گوشی خود شوید و در منوی «Allow for Web» را انتخاب کنید و دوربین گوشی خود را روی کد QR ارائه‌شده قرار دهید. پس از تأیید کد ارسالی توسط پیامک، گوشی شما به‌صورت خودکار با آدرس وب الو همگام می‌شود.
بعد از همگام‌سازی گوشی و مرورگرتان،‌ شما قادر به انجام همه کارهایی که پیش‌تر با گوشی خود انجام می‌دادید، خواهید بود؛ می‌توانید اقدام به شروع یک مکالمه، اشتراک گذاشتن عکس و استفاده از استیکر کنید و حتی به کمک دستیار گوگل اسیستنت، با همه افرادی که الو را نصب کرده‌اند پرسش و پاسخ داشته باشید.
اگرچه برخی قابلیت‌های کم نسخه وب گوگل الو بسیار کاربردی هستند؛ ولی برخی محدودیت‌ها را نیز دارد. به‌عنوان مثال تنها قادر به استفاده از یک تب در آن واحد هستید؛ پس قادر به داشتن چندین مکالمه و چت در چندین تب یا یک پنجره کروم در آن واحد نیستید. در ضمن لازم است که گوشی شما روشن و متصل به اینترنت باشد. اگر روشن نباشد، وب کلاینت الو قادر به شناسایی و اتصال به دستگاه همتای خود نخواهد بود.
در ضمن همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، عدم پشتیبانی از آی‌اواس و دیگر مرورگرهای اینترنت از دیگر کمبود‌های وب کلاینت گوگل الو است. به گزارش Ars Technica دستیار گوگل نیز از برنامه‌های وب کلاینت پشتیبانی نمی‌کند..
با وجود آنکه اضافه شدن کلاینت وب به گوگل الو، تغییری مثبت محسوب می‌شود و به‌طور حتم بر دسترسی‌پذیری و بهبود عملکرد آن کمک می‌کند، اما تأثیر چندانی بر تفاوت قابلیت‌های آن با رقبای دیگر نمی‌گذارد. گوگل الو هنوز هم قابلیت ویژه‌ای ندارد که توسط آن کاربران بالقوه را از به‌کارگیری سرویس‌های رقبایی همچون واتس‌اپ یا سیگنال بازدارد.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا