اخبار

پشتیبانی گوگل از پیکسل ۲ تا ۳ سال ادامه خواهد داشت

همانطور که می دانید تنهای چند هفته ای است که از رونمایی از پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال می گذرد و این گوشی های پرچمدار جدید گوگل به تازگی معرفی شده اند و در حال ورود به بازار جهانی هستند. از طرفی نگرانی هایی برای کاربران وجود داشت که پشتیبانی از این گوشی ها زیاد به طول نیانجامد و گوگل سرویس های این گوشی ها را پولی کند.
بر اساس اعلام رسمی گوگل، گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال به مدت حداقل سه سال، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد. در همین رابطه، در وب‌سایت رسمی گوگل اعلام شده است که پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال تا اکتبر ۲۰۲۰، نسخه‌های جدید سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهند کرد. همچنین تا بازه‌ی زمانی مذکور، به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه به‌صورت منظم برای گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال عرضه می‌شود. برای دریافت پشتیبانی آنلاین یا تلفنی، ماه اکتبر ۲۰۲۰ به‌عنوان زمان اتمام ارائه‌ی این خدمات در نظر گرفته شده است.
به نظر می رسد که تا پایان سال ۲۰۱۸ گوگل پیکسل ۲ هیچ تضمینی در مورد دریافت نسخه جدید اندروید نیز نخواهد داد. البته در رابطه با دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه برای پرچم‌داران ۲۰۱۶ گوگل، همچنان تا اکتبر ۲۰۱۹ فرصت دارید؛ پس از این بازه‌ی زمانی، پشتیبانی آنلاین یا تلفنی نیز از گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال گوگل به اتمام خواهد رسید.
همان‌طور که در ابتدا گفته شد، گوشی پیکسل ۲ از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) عرضه شده است و با وجود معرفی هم‌زمان مدل پیکسل ۲ ایکس‌ال به همراه این گوشی، گوگل عرضه‌ی آن‌ را به تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۴ آبان) موکول کرده است. قیمت مدل پایه‌ی پیکسل ۲ با ۶۴ گیگابایت حافظه، ۶۴۹ دلار است و با توجه به عدم پشتیبانی گوشی‌های جدید گوگل از حافظه‌ی میکرو SD، اگر تمایل دارید فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای تصاویر و ویدیوها در اختیار داشته باشید؛ باید مدل مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه را خریداری کنید که ۷۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. پیکسل ۲ ایکس‌ال با ۶۴ گیگابایت حافظه به قیمت ۸۴۹ دلار عرضه خواهد شد و مدل رده‌بالای آن با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۹۴۹ دلار قیمت دارد.
گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، نزدیک به دو میلیون واحد به فروش رسیده‌‌اند؛ باید منتظر ماند و دید با عرضه‌ی پیکسل ۲ ایکس‌ال به بازار در آبان‌ماه، وضعیت فروش پرچم‌داران جدید گوگل چگونه خواهد بود و آیا نسل جدید می‌تواند انتظارات گوگل را از نظر میزان فروش برآورده کند یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا