اخبار

پشتیبانی iOS 9.3 beta 9 از چند کاربر (در آیپدها)

یکی دیگر از امکاناتی که تا به امروز مختص سیستم عامل اندروید بود به سیستم عامل iOS راه پیدا کرد، البته در حال حاضر فقط برای آیپد ها.
پشتیانی از چند کاربر برای یک دیوایس در نسخه اولیه iOS 9.3 که برای توسعه دهندگان منتشر شده گنجانده شده است تا در مدارسی که دانش آموزان از تبلت های اپل استفاده می کنند این امکان به کار آید. گفته شده است که احتمالاً استفاده عمومی از این امکان در iOS 10 امکان پذیر خواهد شد.
کارایی جدید آیپد ها با نام Shared iPad خوانده شده و به کمک آن چندین نفر می توانند از یک تبلت با تنظیمات خاص خودشان استفاده کنند، مانند امکانی که از سال ها قبل در ویندوز مورد استفاده بوده است.
از دیگر امکانات جدیدی که در iOS 9.3 اضافه شده است می توان به Night Shift اشاره نمود که در برخی نرم افزار امکان تغییر خودکار تم رنگهای رابط کاربری در ساعات پس از غروب را فراهم می کند، به عقیده برخی پزشکان از این طریق چشم ها آسیب کمتری دیده و کاربران از خواب بهتری برخوردار خواهند شد.
 
امکان قفل گذاشتن بر روی یادداشت ها و باز کردن آنها توسط پسورد و یا اثر انگشت نیز از دیگر امکانات جدید iOS 9.3 است. تغییرات دیگری نیز در رابط کاربری و بخشهایی نظیر CarPlay اعمال خواهند شد و انتظار می رود که در آینده نزدیک شاهد انتشار نسخه نهایی iOS 9.3 برای عموم کاربران باشیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا