اخبار

پنج نکته که باید از عنوان Battlefield 1 بدانید

عنوان Battlefield 1 روز جمعه همراه با یک تریلر توسط استودیو دایس معرفی شد که بسیار مورد توجه طرفداران و همچنین رقبا قرار گرفت. در ادامه به پنج نکته از این بازی تیراندازی اول شخص می‌پردازیم که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

  • مبارزات تن به تن در

استودیو دایس مبارزات تن به تن بازی Battlefield 1 را بسیار خشن طراحی کرده است به‌گونه ای که بازیکنان می‌توانند به‌وسیله سلاح‌های دستی، دشمنان را به معنای واقعی کلمه متلاشی کنند. هر کدام از این سلاح‌ها نکات مثبت و ضعف مخصوص به خود را دارند. به‌عنوان مثال سلاح‌های سبک‌تر تاثیر کمتری روی دشمن می‌گذارند اما سرعت عمل بیشتری به بازیکن می‌دهند.

  • وسایل نقلیه

در زمان جنگ جهانی اول، وسایل نقلیه مانند هواپیماهای دوباله و تانک‌ها هنوز به بلوغ نرسیده بودند و اوایل دوران خود را به‌سر می‌بردند که استودیو دایس این موضوع را در بخش چندنفره بازی رعایت کرده است. برخلاف قسمت چهارم از این مجموعه که تفاوتی بین تانک‌ها وجود نداشت، در بازی Battlefield 1  تانک‌های سبک و سنگین قابلیت‌های مختلفی دارند و بازیکنان باید طرز استفاده درست از آنها را بسته به شرایطی که در آن قرار دارند یاد بگیرند. این مهم برای همه وسایل نقلیه صدق می‌کند و فقط در تانک‌ها خلاصه نمی‌شود.
شایان ذکر بوده که بعد از تریلر رونمایی ، ۵ از دقیقه گیم‌پلی هم برای طرفداران به نمایش درآمد که در آن شاهد یک ماشین زرهی در نقشه بیابانی بودیم.
عنوان Battlefield 1

  • کلاس‌های بخش چندنفره

بازیکنان می‌توانند در بخش چندنفره از بین کلاس‌های Assault، Medic، Scout و Support یکی را انتخاب کنند. برخلاف قسمت‌های گذشته در این بازی دیگر شاهد کلاس Engineering نیستیم و کلاس‌های Assault و Medic دیگر در یک کلاس مشترک قرار ندارند.
بازیکنانی که کلاس Assault را انتخاب کنند، می‌توانند به مواد منفجره و مین‌های زد تانک دسترسی داشته باشند و وسایل نقلیه را نابود سازند. کلاس Medic انواع دسترسی‌ها به مهارت‌های بازیابی سلامت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.
در کلاس Support بازیکنان به انواع تفنگ‌های سنگین مجهز شده و به تخریب دشمنان می‌پردازند و در کلاس Scout بازیکنان می‌توانند به کمک اسلحه‌های دوربین دار دشمنان را از پا در بیاورند. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم؛ فعلا کلاسی به اسم Engineering که به بازیکنان اجازه تعمیر وسایل نقلیه را بدهد، مشاهده نمی‌شود. شاید در آینده این کلاس یا کلاسی مشابه این به بخش چندنفره بازی اضافه شود.

  • تخریب پذیری

خبر خوشحال کننده برای کسانی که از تخریب‌ پذیری قسمت های سوم و چهارم این مجموعه راضی نبودند این است که شکایت ‌آنها به گوش استودیو سازنده رسیده است. همان‌طور که در تریلر هم مشاهده کردیم، برخود هواپیما با آسیاب بادی باعث پخش شدن تکه‌های آن هواپیما و آجرها به هوا می‌شود. در صحنه‌ای از تریلر هم که دو هواپیما در حال شلیک کردن به همدیگر هستند می‌بینیم که با برخورد گلوله‌ها تکه های بدنه هواپیما از هم جدا می‌شدند.
هرچقدر خسارت بیشتری به هواپیما وارد شود به همان نسبت کنرل کردن آن سخت‌تر می‌شود. این مکانیزم خود به خود لایه دیگری از تخریب پذیری را به بازی اضافه خواهد کرد.
عنوان Battlefield 1

  • ماسک‌های شیمیایی

در بخش جالبی از تریلر می‌بینیم که بازیکن از ماسک شیمیایی استفاده می‌کند. استفاده از ماسک‌ شیمیایی میدان دید بازیکنان را محدود خواهد کرد و به‌سختی می‌توان دشمنانی که به طرف شما حمله‌ور می‌شوند را دید. تصور کنید که در جنگ جهانی اول استفاده از ماسک در حین مفید بودن، چقدر برای سربازان خطرناک بوده است.
استودیو دایس اعلام کرد که بازیکنان در مواجه با مناطق شیمیایی دو حق انتخاب دارند؛ یک: با استفاده از ماسک‌های شیمیایی از آن مناطق عبور کنند. دو: با گشتن در محیط، مسیر دیگری را برای عبور پیدا کنند.
عنوان Battlefield 1
بازی Battlefield 1 در تاریخ ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن و اکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. کسانی هم که نسخه Enlisters Deluxe Edition را پیش‌ خرید کنند، می‌توانند سه روز زودتر بازی را تحویل بگیرند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا