اخبار

پیام سیم کارت های ترابرد شده به “بوق” تغییر می یابد

خاطرتان هست که طرح ملی ترابردپذیری شماره های موبایل با آغاز هفته دولت رسماً مورد بهره برداری قرار گرفتتا به مشترکان موبایل امکان دهد به میل خود و بدون نیاز به تغییر شماره خط اپراتور مورد نظرشان را انتخاب کنند. این امکان بیش از ۱۵ سال است که در بیش از ۷۰ کشور دنیا در دسترس مشترکان تلفن همراه است.
ترابردپذیری که مدتهاست در کشورهای دیگر اجرایی شده، در کشور ما با استقبال چندانی روبرو نشد. دلیل این امر می تواند عدم اطلاع رسانی مناسب در ارتباط با MNP و زمانبندی نامناسب تبلیغات اپراتورها باشد.
در هر حال، مشترکین شماره های ترابرد شده نیز شکایاتی در خصوص پیام صوتی طولانی و گاه نگران کننده را ابراز کرده اند که ترابرد شماره را به تماس گیرنده اعلام می کند. گفته می شود همین پیام مانع ترابرد بعضی از مشترکین شده است.
طبق قوانین، با ترابرد یک شماره پیام “مشترک مورد نظر شما به اپراتور دیگری ترابرد کرده است. مبلغ مکالمه با ایشان به صورت برون شبکه محاسبه خواهد شد” بر روی خط فعال می شود. این پیغام از آن جهت است که تماس گیرندگان با مشترک مورد نظر متوجه عملیات ترابرد شده و مطلع باشند که هزینه تماس‌شان با فرد مورد نظر به چه شکل (برون یا درون شبکه) محاسبه می‌شود.
مشکل دیگر اینکه این پیام فقط به زبان فارسی پخش می شود و می تواند تماس گیرنده های خارجی را نگران کند.
با توجه به این موارد صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرد

به اپراتورهای موبایل گفتیم تا قبل از پخش پیام‌هایشان از بوقی خاص استفاده کنند تا در ذهن مردم جا بیفتد. این موضوع را یک هفته‌ای می‌شود که به اپراتورها ابلاغ کردیم تا پیام کوتاهی را به همراه بوقی کوتاه پخش کنند. در نظر داریم با اجرای این کار، گوش مخاطبان را با پیام مذکور آشنا کنیم و بعد از دو سه ماه پیام را حذف کرده و فقط یک بوق باقی بماند.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا