اخبار

سقوط اپل و سامسونگ در سایه پیشرفت تولیدکنندگان تلفن همراه در چین

سقوط اپل و سامسونگ در سایه پیشرفت تولیدکنندگان تلفن همراه در چین

تلفن همراه

آمار و ارقام مربوط به فروش تلفن‌های همراه هوشمند نشان از آن دارد که بازار این دستگاه‌ها با افت فروش برای شرکت‌های بزرگ و نامی و پیشرفت در عرضه محصول برای محصولات چینی همراه بوده است.

آمار و ارقام مربوط به عملکرد شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند در طول سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نشان از این دارد که شرایط بازار در حال تغییر است. بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده، شرکت‌های بزرگی مانند اپل و سامسونگ در حال از دست دادن مالکیت خود بر بازار هستند و در نقطه مقابل نیز شرکت‌های چینی به‌سرعت روند پیشرفت را طی می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، میزان فروش کلی اپل در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶ به مقدار ۶ درصد کاهش داشته است و اوضاع برای سامسونگ به‌شدت خراب بوده است زیرا افت فروش این شرکت برابر با ۱۴ درصد بوده است.

یکی از دلایل اصلی سقوط شدید سامسونگ در بازار را می‌توان بحران رخ‌داده برای مدل گلکسی نوت ۷ این شرکت دانست. با توجه به فراخوانی میلیون‌ها دستگاه از بازار، میزان فروش کلی سامسونگ به‌شدت با افت روبرو شده است و مسئولان این شرکت به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل هستند.

از سوی دیگر نیز اپل همچنان با مشکل جذب مخاطب روبرو است. درست است که طرفداران پر و پا قرص این شرکت هر محصولی که با لوگوی اپل روانه بازار شود را با آغوش باز می‌پذیرند ولی این کمپانی در حال از دست دادن مشتریان معمولی خود است. به‌این‌ترتیب مالکیت آیفون بر بازار تلفن‌های همراه هوشمند به ۱۱٫۵ درصد رسیده است.

جالب است بدانید که آخرین باری که چنین سطح اندکی از مالکیت برای آیفون به ثبت رسیده بود، سه‌ماهه نخست سال ۲۰۰۹ میلادی بود. شرایط اپل در دو بازار بزرگ جهان یعنی بازار آمریکا و چین بسیار بغرنج است و میزان افت فروش این شرکت در این دو بازار به میزان ۸٫۵ درصد در بازار آمریکا و رقم باورنکردنی ۳۱ درصد در بازار چین بوده است.

از سوی دیگر شرکت‌های چینی‌ای مانند هواوی و اوپو به‌تنهایی ۲۱ درصد از بازار را در اختیار گرفته‌اند. البته ۸۱ درصد از کل فروش اوپو در چین بوده است و پس‌ازآن نیز بازارهای آسایی مانند هندوستان و اندونزی و مالزی، تامین کننده مشتریان این دو برند بوده‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا