اخبار

پیشنهاد ۳۰ میلیارد دلاری گوگل برای خرید اسنپ چت

چندی پیش بود که فیسبوک با یک پیشنهاد نزدیک به ۳ میلیارد دلاری خواهان خرید برنامه اسنپ چت بوده است. بنا به گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، این شرکت حالا پیشنهادی بسیار بزرگ‌تر را دریافت کرده؛ اما این بار نیز پیشنهاد دریافتی به معامله‌ی نهایی مجهز نشده است. گزارش مورد بحث اعلام می‌کند که گوگل برای خرید اسنپ‌چت در اوایل سال ۲۰۱۶ مبلغ قابل توجه ۳۰ میلیارد دلار را به کمپانی اسنپ پیشنهاد داده است.
عملا این پیشنهاد توسط گوگل زمانی ارائه شد که ارزش کلی سهام شرکت اسنپ چت به ۲۰ میلیارد دلار هم نرسیده بود. حال باید ببینیم که آیا گوگل می توانست این برنامه استثنایی را زا آن خود کند؟
یکی از منابع خبری اعلام کرده است که گوگل و اسنپ پیش از عرضه‌ی عمومی سهام اسنپ در ماه مارس در مورد فروش اسنپ‌چت صحبت کرده‌اند. یکی از نمایندگان شرکت اسنپ در گفتگو با بیزنس‌اینسایدر در مورد پیشنهاد گوگل به این شرکت گفته است: «این شایعات اشتباه است.»
با توجه به عرضه سهام این شرکت و نمایش افت در آن،بسیاری معتقد بودند که اسنپ چت باید زودتراز این ها به گوگل فروخته نیشد. سهام اسنپ در حال حاضر با مبلغ ۱۲.۵ دلار خرید و فروش می‌شود و بدین ترتیب ارزش کلی این شرکت هم اکنون ۱۴ میلیارد دلار است.
هنگامی که شرکت اسنپ عمومی شد، ارزش کلی این کمپانی به ۲۴ میلیارد دلار رسید. اگرچه عرضه‌ی عمومی سهام اسنپ شاید یکی از مورد انتظارترین عمومی شدن‌های سال‌های اخیر باشد؛ اما باز هم سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌اندازهای این شرکت چندان هیجان‌زده نیستند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا