اخبار

پیکسل ۲۰۱۶ بدون محدودیت مجوز آپلود تصاویر روی گوگل فوتوز می دهد

به نظر می رسد که گوگل از سال ۲۰۲۰  قرار است محدودیت آپلود تصاویر روی گوگل فوتوز برای کاربران پیکسل خود اعمال کند. این خبر زمانی تایی می شود که با خرید پیکسل ۲  شایعاتی درز کرده بود که نشان می داد کاربران نمی توانند به طور نامحدود تصاویر خود را روی گوگل فوتوز آپلود نمایند.
در واقع گوگل پس از تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱، کاربران را مجاب خواهد کرد به منظور امکان بارگذاری تصاویر و ویدیوها بدون افت کیفیت، اشتراک خریداری کنند یا در غیر این‌ صورت، تصاویر با افت حجم و کاهش اندازه بارگذاری خواهد شد؛ گوگل به کاهش کیفیت و حجم تصاویر با عبارت High-Quality اشاره کرده است که بر این اساس، ویدیوها با رزولوشن بالاتر از ۱۰۸۰p و تصاویر با رزولوشن بالا شامل محدودیت حجمی خواهند شد. البته گوگل اعلام کرده است که تصاویر و ویدیوهای پیش‌تر بارگذاری شده با این محدودیت حجمی مواجه نیستند و کاربران همچنان خواهند توانست به آن‌ها با بالاترین کیفیت ممکن دسترسی داشته باشند.
حال، این محدودیت روی سرویس گوگل فوتوز ۱۵ گیگابایت است که با پراخت ۲ دلار می توانید این محدوده را گسترش دهید.
البته به نظر می رسد در چنین شرایطی این سیاست کمی سخت گیرانه باشد. چرا که با وجود فروش کم، ایجاد چنین محدودیتی زیاد راهکار جالبی به نظر نمی رسد.
در رابطه با گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، باید گفت که عرضه پرچم‌داران جدید گوگل هنوز آغاز نشده است. شرکت گوگل با اینکه گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را در یک روز معرفی کرده است، پیکسل ۲ ایکس‌ال را با تأخیر یک‌ماهه به بازار عرضه می‏‌کند؛ این در حالی است که پیکسل ۲ از هفته آینده به فروش خواهد رسید. گوشی پیکسل ۲ در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) به بازار عرضه می‌شود و همان‌طور که گفته شد، پیکسل ۲ ایکس‌ال با تأخیر در ۱۶ نوامبر (۲۴ آبان) به فروش خواهد رسید.
قیمت مدل پایه گوشی پرچم‌دار پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال گوگل با ۶۴ گیگابایت حافظه، به ترتیب ۶۴۹ و ۸۴۹ دلار است و اگر به علت عدم پشتیبانی این دو مدل از کارت حافظه میکرو SD به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، باید ۷۴۹ و ۹۴۹ دلار برای مدل رده‌بالای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال با ۱۲۸ گیگابایت حافظه پرداخت کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا