اخبار

چرا لومیا ۹۳۰ هنوز یک همراه جذاب به حساب می‌آید

چرا لومیا ۹۳۰ هنوز یک همراه جذاب به حساب می‌آید

لومیا ۹۳۰

امروزه تعداد تلفن‌های همراه مجهز به ویندوزفون در بازار بسیار کم هستند و پرچم‌داران این رده از تلفن‌های همراه نیز هم‌اکنون سن و سال کمی ندارند. بهتر است در این مقاله به سراغ یکی از بهترین پرچم‌دارهای ویندوزفون برویم و ببینیم که این دستگاه پس از گذشت سه سال از تاریخ عرضه آن چگونه عمل می‌کند.

مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است هم‌اکنون چنگی به دل نمی‌زند اما بااین‌حال نسبت به استانداردهای امروزی هنوز هم ازلحاظ سخت‌افزاری چندان بد نیست. مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه شامل:

ویندوز ۱۰ موبایل

پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ دراگون ۸۰۰ دو گیگاهرتزی

صفحه نمایش ۵ اینچی AMOLED مجهز به لایه حفاظتی گوریلاز گلس ۳

دو گیگابایت رم

۳۲ گیگابایت حافظه داخلی

دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی با فلش دوقلو

شارژ بی‌سیم Qi

باتری ۲۴۲۰ آمپرساعتی

پذیرش سیم‌کارت از نوع نانوسیم

لومیا ۹۳۰ دارای طراحی بسیار زیبا است. استفاده از فلز و پلی کربنیت در بدنه تلفن‌های همراه هوشمند هنوز هم در بین تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند محبوب است پس بنابراین تلفن همراه ازلحاظ طراحی ظاهری چندان از مد افتاده نیست. علاوه بر این لومیا ۹۳۰ در چند رنگ مختلف از جمله سبز روشن، نارنجی، سیاه و سفید در دسترس کاربران قرار داشت.

با چرخاندن دستگاه و نگاه به روی آن اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند صفحه نمایش ۱۰۸۰p مجهز به فناوری AMOLED آن است که امروزه نیز بسیار محبوب به نظر می‌رسد. ازآنجایی‌که این صفحه نمایش به فناوری AMOLED مجهز شده است رنگ‌های سفید و سیاه کاملا طبیعی به نظر می‌رسند.

یکی از مشکلات اصلی لومیا ۹۳۰ در سال ۲۰۱۷ میلادی پشتیبانی آن از میکرو یواس‌بی برای شارژ شدن است. این قابلیت در سال ۲۰۱۴ کاملا عادی و خوب به نظر می‌رسید اما امروزه قدیمی است. سرعت شارژ این دستگاه به نسبت دستگاه‌های مجهز به یواس‌بی نوع C جدید کم‌تر است.

دوربین این دستگاه نیز در مقایسه با دوربین‌های دستگاه‌های هوشمند امروزی همچنان خوب و قابل‌قبول عمل می‌کند.

بااین‌وجود اگر بخواهیم دلیل اصلی ماندگاری این محصول را بدانیم باید به سراغ معماری خارق‌العاده آن برویم. در تجربه کار کردن با این دستگاه به‌هیچ‌عنوان شاهد افت سرعت عملکرد دستگاه نبودم که البته این امر یکی از مزایای اصلی ویندوزفون به حساب می‌آید ولی لومیا ۹۳۰ این مزیت را به بهترین وجه به کاربران عرضه کرده بود.

علاوه بر این نیز این دستگاه ازنظر ساختار طراحی به نحوی طراحی‌شده بود که قابلیت رقابت با همراه‌های امروزی نیز برای آن ممکن است. متاسفانه مایکروسافت با مدیریت ضعیف خود سیستم عامل امن و سریع ویندوزفون را به نابودی کشید و با عدم پشتیبانی نرم‌افزاری و تکرار کردن قابلیت‌های سیستم عامل در نسخه‌های مختلف، تنها کاربران را از این سیستم عامل زده کرد.

در پایان باید نظر شما را نیز بپرسیم. به نظر شما آیا امیدی برای بازگشت ویندوزفون وجود دارد یا این سیستم عامل به تاریخچه فناوری پیوسته است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا